۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
  • کد خبر: 265693
بازار نفت به پرتگاه افت تقاضا نزدیک می شود

نزدیک شدن به دوره تعطیلی پالایشگاهها و همچنین پایان فصل مسافرتهای تابستانی سبب شده است تقاضای جهانی نفت در آستانه افت شدید قرار گیرد.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، با وجود برخی امیدواریها به کاهش سطح ذخیره سازی نفت در آمریکا به دلیل کاهش عرضه نفت از سوی تولیدکنندگان این کشور، تقاضای سوخت در آستانه افتی شدید قرار دارد.

به طور معمول، در ماههای اوت و سپتامبر هر سال و با بازگشت مردم از مسافرتهای تابستانی، تقاضای بنزین در آمریکا رو به کاهش می گذارد و پالایشگاههای این کشور با استفاده از این فرصت، فعالیت خود را متوقف و عملیات تعمیر و نگهداری را آغاز می کنند.

در پنج سال گذشته، تقاضای روزانه نفت از سوی پالایشگران آمریکایی از ماه ژوئیه تا اکتبر، به طور میانگین یک میلیون و 200 هزار بشکه کاهش داشته است.

مایکل لینچ، کارشناس مؤسسه آمریکایی پژوهش راهبردی انرژی و اقتصاد، گفت: گمانه زنیها درباره احتمال بازگشت قیمت نفت به 40 دلار برای هر بشکه، روز به روز افزایش می یابد و به همین دلیل، بسیاری از معامله گران به فروش استقراضی نفت خام روی آورده اند.

در فروش استقراضی، معامله گران با استفاده از سازکارهای بازار، معاملاتی انجام می دهند که بتوانند از افت قیمت نفت سود ببرند.

طبق اعلام کمیسیون معاملات آتی کالا در آمریکا، در هفته منتهی به 29 تیر ماه، معاملات فروش استقراضی نفت بیشترین رشد خود را در یک سال اخیر تجربه کرده است.

کد خبر 265693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =