دیوان محاسبات نباید خصلت شجاعت را از مدیران بگیرد

رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که انجام کارها و مسائل کشور با گامهای بلند و شجاعانه امکان‌پذیر است، گفت: سیاست مجلس این است که روند توسعه را شتاب بخشد که بخشی مبارزه با فساد و بخشی دیگر حمایت از مدیران لایق است.

به گزارش شانا، علی لاریجانی، امروز (دوشنبه، 4 مردادماه) در مراسم تکریم و معارفه رئیس و دادستان دیوان محاسبات کشور، بر عملیاتی شدن سامانه نظارت آنلاین (برخط) در دیوان محاسبات تأکید کرد و گفت: عملیاتی شدن این سامانه سبب تسلط دیوان محاسبات بر حساب‌ها می‌شود.

رئیس قوه مقننه کشورمان افزود: اگر سامانه برخط عملیاتی شود، بزنگاه می‌توان مدیران بخصوص مدیران مالی را آگاه کرد، در حقیقت با پیشگیری از امور دیوانی کشور می‌توان صیانت کرد.

بر اساس این گزارش، سامانه برخط نوعی سامانه اشراف بر حقوقهای مدیران و کارکنان است.

وی ضمن تاکید بر این که با تخلفاتی که بصورت عمدی انجام می‌شود، باید برخورد شود، گفت: اطلاع‌رسانی تخلفات نیز مؤثر است، اما برخورد دقیق و بموقع مهمتر خواهد بود.

لاریجانی باب یان این که موارد مذکور در توسعه کشور نقش دارد، تصریح کرد: با توجه به گرفتاری‌های فعلی کشور و مسائل پیچیده‌ای مانند بیکاری، دیوان محاسبات نباید سیاست ترمز گونه داشته باشد، در عین حالی که شجاعانه با مدیران و بویژه مدیران متخلف برخورد می کند، نباید خصلت شجاعت را از آنها بگیرد، زیرا کارها و مسائل کشور با گامهای بلند و شجاعانه امکانپذیر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن توصیه‌ای به بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات بیان کرد: ضمن برخورد با متخلفان و پیشگیری از تخلف باید به مدیران، انرژی ببخشید که با شجاعت در کشور کار کنند. در واقع سیاست مجلس این است که روند توسعه را شتاب بخشد که بخشی مبارزه با فساد و بخشی دیگر حمایت از مدیران لایق است.

کد خبر 265695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =