وضع صنعت و تولید کشور رو به بهبود است

معاون اول رئیس جمهوری گفت: گزارش ها حاکی از آن بود که وضع صنعت در کشور رو به بهبود و شرایط لازم برای احیای بخش تولید در حال فراهم شدن است.

به گزارش شانا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری امروز (دوشنبه، چهارم مردادماه) در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به هدف گذاری دولت برای توسعه صادرات غیرنفتی در سال 95، بر ضرورت برنامه ریزی برای تداوم رشد صادرات غیرنفتی تاکید کرد.

اسحاق جهانگیری گفت: براساس گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران، میزان صادرات غیرنفتی در چهار ماه نخست امسال با افزایش خوبی همراه بوده که از نظر وزنی بیش از 41 میلیون تن و معادل 36 درصد و از نظر ارزشی بیش از 16 میلیارد دلار یعنی معادل 21 درصد افزایش داشته است.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: همچنین مازاد تجاری صادرات غیرنفتی کشور نسبت به واردات در چهار ماهه نخست سال جاری حدود چهار میلیارد دلار بوده که این به معنای پیشی گرفتن میزان صادرات کشور نسبت به واردات در این مدت است.

جهانگیری همچنین با اشاره به جلسه ای که اخیرا با مدیران عامل بانکها برای رونق بخشیدن به فعالیت واحدهای تولیدی کوچک و متوسط برگزار شد، گفت: در این جلسه گزارش ها حاکی از آن بود که وضعیت صنعت در کشور رو به بهبود است و شرایط لازم برای احیا بخش تولید کشور در حال فراهم شدن است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی هم در این نشست با تاکید براینکه دولت در سال جاری به دنبال رشد اقتصادی مناسب است، گفت: یکی از بخش هایی که می تواند موتور محرک رشد اقتصادی مناسب برای کشور باشد، بخش مسکن است که باید با جدیت به رونق این بخش توجه شود.

علی طیب نیا افزود: یکی از آسیب های طرح مسکن مهر این بود که بخش مسکن تا حد زیادی دولتی شد اما هدف این طرح این است که مشارکت بخش خصوصی در ساخت مسکن بیشتر باشد و به جای احداث واحدهای مسکونی در بیرون از شهرها، این واحدها در داخل بافت های شهری احداث شوند.

در این جلسه که وزیران نفت، نیرو، جهاد کشاورزی، صنعت،معدن و تجارت، تعاون،کار و رفاه اجتماعی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، معاون رییس جمهور در امور اجرایی، مشاور اقتصادی رییس جمهور، رییس سازمان صدا و سیما و رییس سازمان توسعه تجارت نیز حضور داشتند طرح پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی در خصوص تولید انبوه مسکن در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست همچنین موارد اصلاحی مربوط به بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی که پیش از این به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسیده بود از سوی دبیرخانه ستاد مطرح شد و به منظور توسعه و تسهیل صادرات غیرنفتی کشور، اصلاحات لازم در این بسته صورت گرفت.

بررسی نظامنامه پیوست فناوری و توسعه توانمندی های داخلی در قراردادهای بین المللی و طرح های مهم ملی از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست به آن پرداخته شد و مقرر شد این موضوع در جلسه ای به ریاست رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و با حضور دستگاه های مرتبط جمع بندی نهایی شود و برای ابلاغ به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال شود.
کد خبر 265702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =