18 هزار متر حفاری افقی و جهت دار در شرکت ملی حفاری

رئیس اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران از تحقق 17 هزار و 970 متر حفاری چاههای نفت وگاز به روش افقی و جهت دار در چهار ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، مهران عالیپور با اشاره به این مطلب اظهارکرد: با استفاده از توانمندیها، دانش فنی متخصصان و کارشناسان شرکت ملی حفاری ایران، از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه، 22 حلقه چاه به این روش در میدانهای نفتی و گازی کشور حفر شده است.

وی افزود: حفاری به روش افقی و جهت‌ دار در شمار شیوه‌ های روزآمد حفاری است که شرکت ملی حفاری ایران هم اینک در گستره عملیاتی شرکتهای ملی مناطق نفتخیزجنوب، نفت فلات قاره، نفت مناطق مرکزی و در قالب پروژه ‌‌ها به واحدهای متقاضی ارائه می‌ دهد.

حفاری انحرافی و جهت ‌‌دار در عملیات حفر چاههای در حال فوران، حفر یک حلقه چاه با چند انشعاب، حفاری چاههای متعدد از یک دکل دریایی، حفاری در مناطق غیرقابل دسترس مانند مناطق مسکونی و همچنین روی گسلها کاربرد دارد.

براساس گزارش شرکت ملی حفاری ایران، عالیپور توضیح داد: فعالیتهای این واحد براساس نیازهای شرکتهای متقاضی و پروژه های EPDS شرکت برنامه ریزی و در دستور کار قرار می گیرد.

رئیس اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران با اشاره آغاز به فعالیت این واحد در شرکت ملی حفاری ایران در سال ١٣٧١، اظهارکرد: حفاری به روش افقی و جهت دار یکی از خدمات فنی پیچیده و تخصصی مهم با فناوری بالا در صنعت حفاری است.

وی گفت: درحال حاضر بالغ بر ٢٠٠ کارشناس در قالب گروههای تخصصی در این واحد  مشغول به کار هستند و علاوه بر ارائه خدمات به شرکتهای متقاضی به پروژه‌‌ های کلید در دست شرکت نیز سرویس دهی می کنند.

 

کد خبر 265730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =