اجلاس کمیته اقتصادی و توسعه پایدار مجالس آسیایی آغاز بکار کرد

اجلاس دو روزه کمیته امور اقتصادی و توسعه پایدار مجمع مجالس آسیایی با حضور بیش از 50 هیئت پارلمانی از نوزده کشور از جمله ایران، امروز (سه شنبه) در اسلام آباد پایتخت پاکستان آغاز به کار کرد.

به گزارش شانا، در آغاز اجلاس یادشده، علی خرم، معاون دبیرخانه دائمی کمیته امور اقتصادی و توسعه پایدار مجمع مجالس آسیایی مستقر در تهران، درباره اهداف این نشست سخن گفت، همچنین، رئیس مجلس سنای پاکستان و سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی این کشور به‌عنوان میزبان نشست ضمن خوش‌آمد گویی به مهمانان، درزمینهٔ نقش پاکستان در کمک به امور اقتصادی و توسعه پایدار مجمع مجالس آسیایی، موضوعاتی را بیان کرد.

حسین شیخ‌الاسلام، مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی، محمدحسین حسین زاده بحرینی و خانم سیده فاطمه ذرالقدر به‌عنوان 2 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران به‌عنوان هیئت پارلمانی کشورمان در این نشست حضور دارند.

نشست جاری در اسلام‌آباد موضوع‌هایی نظیر انرژی، آب، اشتغال، فقر، غذا، آموزش، محیط‌زیست و بهداشت و سلامت را بویژه در حوزه کشورهای عضو مجمع مجالس آسیایی مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد و شرکت‌کنندگان در این نشست پیشنهادها و راهکارهای خود را برای پیشرفت کشورهای حوزه مجمع مجالس آسیایی در زمینهٔ یاد شده مطرح خواهند کرد.

مجمع مجالس آسیایی 41 عضو اصلی و 17 عضو ناظر دارد.


کد خبر 265743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =