گازرسانی به نیروگاهها با هدف کاهش انتشار کربن افزایش می یابد

حجم گازرسانی به نیروگاهها با هدف کاهش انتشار دی اکسید کربن و حفاظت از محیط زیست افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار شانا، معاون وزیر نفت در امور گاز، امروز (سه شنبه، پنجم مردادماه) در «همایش مدیریت کربن و کنترل انتشار گازهای گلخانه ای» گفت: هم اکنون روزانه معادل 50 هزار مگاوات برق، گاز به نیروگاهها تحویل می شود.
 
حمیدرضا عراقی با بیان این که با ارسال روزانه 250 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاهها شاهد ثبت رکورد در این بخش هستیم افزود: در سالهای 92، 93 و 94 به ترتیب 35، 50 و 57 میلیارد مترمکعب گاز به بخش نیروگاهی تحویل شد و امسال نیز شاهد ارسال 65 میلیارد مترمکعب گاز به این بخش از مصرف خواهیم بود.
 
وی با اشاره به برنامه های کلان شرکت ملی گاز ایران در حوزه حفاظت از محیط زیست و کاهش انتشار کربن، اظهار کرد: در بخشهای مختلف صنعت گاز از جمله پالایشگاهها، خطوط انتقال و شرکتهای گاز استانی برنامه های مشخصی در این حوزه تدوین و در حال اجراست.
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که ایجاد تغییر نیاز به سه مرحله دارد، تاکید کرد: ابتدا باید از شرایط موجود ناراضی باشیم و در مرحله دوم چشم انداز تعریف کرده و در نهایت برای کاهش انتشار کربن باید برنامه اجرایی داشته باشیم.
 
به گفته وی، صنعت گاز برای کاهش انتشار متان، دی اکسید کربن و گازهای اسیدی برنامه های مشخصی در دستور کار دارد.

هشتمین سمینار علمی مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران، امروز (سه شنبه، پنجم مردادماه) در قالب «همایش مدیریت کربن و کنترل انتشار گازهای گلخانه ای» برگزار شد.

کد خبر 265755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =