روابط اقتصادی تهران-ایروان در پسابرجام افزایش می‌یابد

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر این که پس از اجرای برجام انتظار داریم که روابط اقتصادی میان ایران و ارمنستان از رشد بهتری برخوردار باشد، گفت: باید روابط بانکی میان تهران و ایروان هرچه سریعتر از سر گرفته شود و موانع موجود پیش روی توسعه مناسبات اقتصادی از میان برداشته شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری، امروز (سه‌شنبه، پنجم مردادماه) در دیدار با لئون یولیان، وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان گفت: ایران و ارمنستان از روابط بسیار خوبی در بخش سیاسی و فرهنگی برخوردار هستند که این روابط در سالهای اخیر با تبادل هیئتهای 2 کشور رو به افزایش و تقویت بوده است.

معاون اول رئیس جمهوری با ابراز امیدواری نسبت به این که سفر وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان نقش موثری در تقویت و توسعه روابط اقتصادی میان 2 کشور داشته باشد،‌ افزود: باید روابط و مناسبات اقتصادی فیمابین همانند روابط خوب سیاسی و فرهنگی 2 کشور ارتقا یابد.

وی با تاکید بر این که پس از اجرای برجام انتظار داریم که روابط اقتصادی میان 2 کشور از رشد بهتری برخوردار باشد، تصریح کرد: باید روابط بانکی میان تهران و ایروان هرچه سریعتر از سر گرفته شود و موانع موجود پیش روی توسعه مناسبات اقتصادی از میان برداشته شود.

جهانگیری با اشاره به توانمندی شرکتهای خصوصی ایرانی در اجرای پروژه های مختلف، بر لزوم فراهم شدن بستر مناسب برای فعالیت هرچه بیشتر شرکتها و تجار ایرانی در ارمنستان تاکید کرد.

وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان نیز در این دیدار با بیان این که توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسیار زیادی برای ارمنستان برخوردار است، ایران را همسایه‌ای صمیمی برای ارمنستان توصیف کرد و گفت: ما همواره حسن نیت ایران را در مواجهه با مشکلات مختلف احساس کرده‌ایم.

وی با اشاره به ملاقاتهای خود با وزرای نیرو، نفت و صنعت، معدن و تجارت کشورمان افزود: مذاکرات سودمندی با وزرای ایرانی داشته‌ام و امیدوارم بتوانیم کارهای زیادی در جهت منافع 2 کشور انجام دهیم.

یولیان با بیان این که ما از توانمندی و تجربیات شرکتهای ایرانی در اجرای پروژه ها مطلع هستیم، تصریح کرد: شرائط را برای فعالیت و حضور تجار، بخش خصوصی و شرکتهای ایرانی در ارمنستان فراهم خواهیم کرد.

کد خبر 265779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =