تولید دی اکسید کربن سالانه 2.5 میلیون تن کاهش می یابد

رئیس محیط زیست پتروشیمی بندر امام گفت: خداحافظی از واحد کلر آلکالی پتروشیمی بندرامام سالانه 2.5 میلیون تن کاهش تولید دی اکسید کربن را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به ماهشهر، سیروس ناصریان، بعدازظهر امرور (سه شنبه، پنجم مردادماه) در حاشیه مراسم خارج از مدار شدن واحد کلرآلکالی پتروشیمی بندر امام، اظهارکرد: اکنون طرح تغییر فرایند از روش جیوه ای به غشایی آغاز می شود.

رئیس واحد محیط زیست مجتمع پتروشیمی بندر امام افزود: با این اقدام  30 درصد در مصرف برق صرفه جویی می شود و همچنین کاهش تولید دی اکسید کربن را به همراه دارد.

واحد کلر آلکالی پتروشیمی بندرامام که براساس طراحی اولیه با فرآیند جیوه در حال کار بود، امروز از مدار خارج شد و فرایند فعالیت آن به روش غشایی تغییر می کند.

اجرای طرح تغییر فرآیند واحد کلرآلکالی و حذف جیوه به سه فاز تقسیم شده که در فاز نخست، سیستم ابزار دقیق و کنترل واحد که نیوماتیک بود به آخرین فناوری FCS-DCS مجهز شد و در ابتدای سال ٩٥ به بهره برداری رسید.

فاز دوم این طرح، تامین الکترولایزرهای سیستم ممبراین و تهیه اسناد مهندسی پایه است در این فاز با صاحب دانش واحد (شرکت دنورا که در حال حاضر مالکیت آن به شرکت آلمانی تیسون گروپ واگذار شده است) برای انجام فعالیتهای یادشده توافق شد.

انجام مهندسی تفصیلی و تامین سایر اقلام مورد نیاز و ساختمان و نصب نیز فاز سوم این پروژه است، در این باره اسناد مناقصه فعالیت در این فاز در دست تهیه و تکمیل است و تا سه یا شش ماه آینده پیمانکار مربوطه انتخاب خواهد شد.

کد خبر 265781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =