زیرساخت انتقال نفت تولیدی غرب کارون به مبادی صادراتی آماده می شود

مجری طرح ساخت تلنبه خانه های غرب کارون و امیدیه و واحد افزایش ظرفیت انتقال میدانهای نفت غرب کارون از آماده سازی زیرساخت انتقال نفت خام تولیدی غرب کارون به مبادی صادراتی خبر داد.

به گزارش شانا، سیروس آغاجاری با بیان این که تمام نفت برداشت شده بعد از تولید باید به دست مصرف کننده نهایی برسد، گفت: در این راستا و در گام نخست، برای پوشش انتقال نفت تولیدی زودهنگام از میدانهای غرب کارون به مبادی صادراتی با بررسی اولیه تلنبه خانه غرب اهواز که مربوط به مناطق نفخیز جنوب است و همچنین برقراری اتصالات خطوط لوله موجود و جدید، موفق به انتقال روزانه ۲۲۰ هزار بشکه نفت شدیم.

وی ادامه داد: در گام بعدی و با هدف تحقق انتقال روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام به مبادی صادراتی، استفاده از تلنبه خانه های غرب کارون، امیدیه و همچنین خط لوله ۳۲ اینچ برنامه ریزی شده است.

آغاجاری با بیان این که تا سه ماه آینده تلنبه خانه غرب کارون، امیدیه و همچنین خط لوله ۳۲ اینچ وارد مدار می شوند، اظهارکرد: برای انتقال ۷۰۰ هزار بشکه نفت تولیدی به مبادی صادراتی تا پایان سال 97، نیازمند افزایش ظرفیت تلنبه خانه ها هستیم؛ ضمن این که برای انتقال نفت سنگین به احداث خط لوله ۴۲ اینچ و برای انتقال نفت سبک به احداث خط لوله ۳۰ اینچ نیاز داریم.

براساس گزارش شرکت ملی نفت ایران، آغاجاری اعلام کرد: احداث خط لوله یکهزار کیلومتری ۴۲ اینچی مصوب دولت برای انتقال نفت خام به منطقه جاسک نیز در مرحله انجام مطالعات مقدماتی قرار دارد.

کد خبر 265786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =