تصفیه خانه پتروشیمی بندر امام نیازمند 50 میلیارد تومان سرمایه است

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی بندرامام با اشاره به آغاز عملیات اجرائی بزرگ ترین تصفیه خانه فاضلابهای صنعتی در این مجتمع میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای آن را حدود 30 میلیون دلار و 50 میلیارد تومان اعلام کرد.

رضا امیری دقایقی پیش در حاشیه افتتاح بزرگ ترین تصفیه خانه فاضلابهای صنعتی با اعلام این خبر به شانا در ماهشهر، گفت: طرح افتتاح بزرگ ترین تصفیه خانه فاضلابهای صنعتی را با استفاده از آخرین دستاوردها و فناوری های این صنعت طراحی و اجرا خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار این طرح گفت: طرح یاده شده افزون بر امکان تصفیه روزانه 40 هزار متر مکعب پساب صنعتی و بهداشتی مجتمع ، حدود 80 درصد از پساب های مزبور را بازیافت می کند.

به گفته وی، بازیافت پساب ها به گونه ای است که به مصرف مجدد مجتمع پتروشیمی بندرامام رسیده و برخلاف گذشته، مقدار پساب های تصفیه شده و سازگار با محیط زیست به مقدار حدود 10 هزار متر مکعب به خورهای اطراف سرازیر خواهد شد.

با اجرای این طرح، افزون بر متمرکز شدن تصفیه خانه ها، بازیافت ٨٠ درصد پسابها نیز صورت خواهد گرفت که افزون بر کمک به حفظ محیط زیست، بازگشت دوباره منابع مصرف شده زیست محیطی به چرخه صنعت را نیز در بر خواهد داشت.

کد خبر 265789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =