الگوبرداری نیجریه از ایران برای کاهش وابستگی به نفت

رئیس جمهوری نیجریه اعلام کرد این کشور الگوی ایران را برای تنوع بخشی به اقتصاد، بررسی می کند.

به گزارش رونامه گاردین نیجریه، محمد بوهاری، رئیس جمهوری نیجریه، اعلام کرد این کشور برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، الگوی ایران برای تنوع بخشی به اقتصاد را مورد بررسی قرار می دهد.

بوهاری در دیدار با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، اعلام کرد اقتصاد جمهوری اسلامی در زمینه هایی همچون فناوریهای تولید گاز، کشاورزی و کارآفرینی در بخش آموزش، همچنان برای نیجریه الهام بخش است.

طبق اعلام سخنگوی نهاد ریاست جمهوری نیجریه، بوهاری ضمن تمجید از پیشرفتهای ایران در 30 سال اخیر، گفت: شما توانسته اید هدر رفتن گاز را مهار کنید و اکنون به مرحله صادرات این سوخت رسیده اید؛ همچنین در زمینه امنیت، تولید، کشاورزی و فناوری گامهایی بزرگ برداشته اید.

وی افزود: در زمینه پژوهش هسته ای نیز دستاوردهای بزرگی داشته اید و همچنین باید درباره توافق با آمریکا و کشورهای اروپایی برای توسعه فناوری هسته ای، به شما تبریک بگویم.

رئیس جمهور نیجریه گفت: ما از حمایت و همکاری ایران برای آغاز تنوع بخشی به اقتصاد نیجریه، سپاسگزاری می کنیم.

ظریف در دیدار خود با بوهاری ضمن حمایت از تلاشهای نیجریه برای نوسازی اقتصادی، گفت: ما برای روابط بهتر و قویتر با نیجریه که بزرگترین اقتصاد قاره آفریقا و یک بازیگر مهم جهانی است، مشتاق هستیم.

به گفته ظریف، 70 نفر از فعالان تجاری ایران در سفر به نیجریه وی را همراهی می کرده اند و برای سرمایه گذاری در بخشهایی همچون بانکداری، آموزش، پژوهش، کشاورزی، انرژی، گردشگری و فناوری، گفتگوهایی داشته اند.

کد خبر 265795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =