ارائه مشوق به سرمایه گذاران با رویکرد حفظ محیط زیست

مدیر عامل منطقه ویژه پتروشیمی (ماهشهر) از ارائه مشوقهای این سازمان به شرکتهای سرمایه گذار با رویکرد توجه به محیط زیست در زمینه بازیافت و مدیریت پسماند خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به ماهشهر، امید شهیدنی نیا، در آیین آغاز بکار عملیات اجرای طرحهای محیط زیست صنایع پتروشیمی اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از سال 76 برای ایجاد زیرساختهای مناسب و شرایط محیط امن، فعالیتهای توسعه ای، خدماتی، بازرگانی، صنایع بالادستی، میان دستی، پایین دستی پتروشیمی و ارائه معافیتها و مشوقهای سرمایه گذاری در محدوده ای به وسعت دو هزار و 600 هکتار ایجاد شده است. 

وی افزود: با توجه به استقرار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در نزدیکی شهرستان ماهشهر، بندر امام و همچنین همجواری با سواحل خورموسی بعنوان یکی از اکوسیستمهای حساس مهم استان خوزستان نیمی از اهداف حاکمیتی سازمان و حفظ محیط زیست و نظارت بر آلاینده های زیست محیطی است.

به گفته وی، 6 تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت 40 هزار مترمکعب در روز، پسماندهای صنعتی را در منطقه تصفیه می کند و طرح بزرگی از سوی شرکت پتروشیمی مارون، با ظرفیت چهار هزار و 800 مترمکعب بزودی به بهره برداری می رسد. 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ادامه با اشاره به کلنگ زنی تصفیه خانه پتروشیمی که امروز با حضو مسئولان انجام شد، گفت: این تصفیه خانه 40 هزار مترمکعبی، بزرگ ترین تصفیه خانه منطقه خواهد بود.

شهیدی نیا گفت: پتروشیمیهای بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تقاضا دارند بخشی از عوارض آلایندگی در نظر گرفتن در قانون، برای حفظ محیط زیست سازوکار مشخص برای رفع چالشهای این بخش هزینه شود زیرا این کار در مسیر پایداری بیشتر برای رفع مشکلات محیط زیست موثر واقع می شود. 
کد خبر 265796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =