۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
  • کد خبر: 265816
ادامه حملات به تأسیسات انرژی نیجریه

شبه نظامیان نیجریه یک خط لوله گاز دولتی را منفجر کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانس پرس از لاگوس در نیجریه، گروه شورشی انتقامجویان دلتای نیجر روز سه شنبه (پنجم مرداد ماه) مسئولیت حمله به یک خط لوله انتقال گاز متعلق به شرکت دولتی نفت در منطقه دلتای نیجر در جنوب نیجریه را به عهده گرفت.

این گروه در بیانیه ای اعلام کرد که در ساعت 11:30 بعدازظهر یکشنبه (سوم مرداد ماه)، خط لوله انتقال گار شرکت ملی نفت نیجریه را در انسیت – ایبوم در ایالت اکوا ایبوم منفجر کرده است.

هنوز دسترسی به مقام های شرکت ملی نفت نیجریه برای اظهار نظر در باره این ادعا ممکن نشده، اما این حمله، روند گازرسانی به نیروگاه های برق را در این کشور که دچار قطعی روزانه برق است، بدتر خواهد کرد.

این گروه شورشی از ماه فوریه به این سو، مدعی یک رشته حملات مخرب به تأسیسات شرکت ملی نفت نیجریه و همچنین شرکت های نفتی شل، شورون، اکسون و انی، شده است.

این حملات موجب کاهش میزان تولید نفت وگاز نیجریه در هنگامی شده که این کشور به علت قیمت های پایین جهانی نفت، دچار مشکلات مالی، کاهش درآمدهای دولتی، تضعیف ارزش نایره پول رایج و رسیدن تورم به بالاترین میزان در 11 سال گذشته شده است.

این گروه که در پی کسب خودمختاری و خودگردانی سیاسی برای ایالت های تولید کننده نفت واقع در منطقه نفت خیز دلتای نیجر است، با پیشنهاد دولت برای برقراری آتش بس برای پایان دادن به خشونت، مخالفت کرده است.

نیجریه عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و تولید کننده عمده نفت در قاره آفریقاست.

کد خبر 265816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =