گزارش اسیدکاری چاههای پارس جنوبی بدون استفاده از دکل ارائه شد

در جلسه بررسی کیفیت عملیات (Service Quality Meeting)، نتایج اجرای پروژه اسیدکاری و تمیزکاری چاههای فازهای 15 و 16 پارس جنوبی بدون استفاده از دکل حفاری به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار شانا، در سال 94، برای نخستین بار عملیات اسیدکاری و تمیزکاری چاههای فازهای 15 و 16 پارس جنوبی بدون استفاده از دکل (Rigless)، از سوی متخصصان بخش خصوصی ایران انجام شد و دیروز (سه شنبه، پنجم مردادماه) در جلسه بررسی کیفیت عملیات با حضور مدیران و کارشناسان از شرکتهای نفت وگاز پارس بعنوان کارفرما، انرژی دانا و پترودانیال بعنوان پیمانکاران این عملیات، نتایج اجرای این پروژه، چالشها و نقاط قوت آن به بحث و بررسی گذاشته شد.

در این جلسه که دو ساعت به طول انجامید، پیمانکار طرح به ارائه گزارش کلی از نحوه اجرای تمیزکاری و اسیدکاری چاههای فازهای 15 و 16 پارس جنوبی بدون استفاده از دکل پرداخت و عنوان شد که بکارگیری این روش و حذف دکل حفاری سبب صرفه جویی قابل توجهی در اجرای پروژه های پارس جنوبی شده است.

با توجه به این که هم اکنون هزینه استفاده از دکلهای دریایی در اجرای پروژه ها با وجود کاهش قیمت جهانی نفت، همچنان بالاست، بنابراین استفاده از روشهای نوین در اجرای پروژه های فراساحلی از سوی پیمانکاران مورد توجه قرار گرفته است. 

از این رو اجرای عملیات اسیدکاری و تمیزکاری چاههای پارس جنوبی بدون استفاده از دکل حفاری که یک راه حل خلاقانه و نو محسوب می شود، صرفه جویی ارزی قابل توجهی (نزدیک به 20 میلیون دلار به گفته پیمانکار) به دنبال داشته است. 

به اشتراک گذاشتن نتایج اجرایی چنین پروژه هایی از سوی پیمانکاران بخش خصوصی و بیان نقاط ضعف و قوت آن با حضور کارفرما و دست اندرکاران طرحها سبب می شود تا با یادگیری مشترک و ارتقای توانمندیها و آموخته ها میان بخش خصوصی و کارفرمایی در آینده ای نزدیک، شاهد اجرای موفقیت آمیز پروژه هایی خلاقانه در پارس جنوبی باشیم. 

کد خبر 265819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =