پروژه بهینه سازی توربینهای سولزر منطقه اصفهان اجرا شد

فتوترانزیستور توربینهای سولزر منطقه اصفهان با هدف بهینه‌سازی کارکرد با استفاده از قطعات تولید داخل بوسیله کارشناسان واحد ابزار دقیق این منطقه اصفهان ساخته شد.

علی اکبر حیدرپور، رئیس واحد نگهداری و تعمیرات ابزار دقیق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان با اعلام این مطلب به خبرنگار شانا گفت: تصمیم تغییر سنسورها به فتوترانزیستور توربینهای پی ال سی برای رفع مشکل پایین بودن طول موج سوخت گاز و آشکار نبودن شعله پس از تغییر سوخت مصرفی از طریق سنسور فتورزیستنس موجود در این توربینها اتخاذ شد.

وی افزود: شرکت سازنده، متاسفانه تعداد محدودی از این نوع سنسورها را در اختیار منطقه قرار داد که به دلیل اهمیت موضوع، کارشناسان منطقه اقدام به طراحی و ساخت قطعات مورد نیاز برای تولید این سنسور کردند.

حیدرپور به کارایی این فناوری جدید در توربینها اشاره کرد و گفت: افزون بر صرفه اقتصادی، این فناوری جدید علاوه بر جلوگیری از توقفهای ناخواسته توربینها، طول عمر قطعات افزایش و به دلیل بومی‌سازی آن، امکان تهیه این قطعه آسان‌تر خواهد بود.

رئیس واحد نگهداری و تعمیرات ابزار دقیق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان، با اشاره به این‌که با توجه به نیاز منطقه با کار تحقیقی و مطالعات علمی از طریق مهندسی معکوس اقدام به ساخت فتوترانزیستور کردیم، ادامه داد: طی این مرحله بصورت آزمایشی در توربین شماره سه مرکز انتقال نفت شهید ملک فتوترانزیستور توربینهای سولزر مورد استفاده قرار گرفت.

به گفته وی، با نصب این تجهیزات در توربین شماره سه مرکز انتقال نفت شهید ملک نتایج بسیار مطلوبی حاصل و پس از چهار ماه کار آزمایشی و رضایت بخش بودن عملکرد، سنسور فتوترانزیستور با راندمان بالا برای سایر توربینهای پی ال سی منطقه طراحی و تولید شد.

کد خبر 265828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =