دولت برای جلوگیری از قاچاق سوخت اقدامهای موثری انجام داده است

وزیر کشور گفت: جلوگیری از خروج غیرقانونی سوخت، تامین زیرساخت برای صدور سوخت از مبادی رسمی، پایش کامیونها و وسائط نقلیه برون شهری و تخصیص سوخت بر اساس پیمایش از جمله اقدامهایی بوده که از سوی دولت انجام شده است.

به گزارش شانا، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی، بر استفاده از تمام ظرفیتهای کشور برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

وی، پس از ارائه گزارش استاندار خراسان رضوی و دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در خصوص اقدامهای انجام شده، افزود: استان خراسان رضوی در حوزه اقتصاد مقاومتی کارنامه قابل قبولی دارد.

وزیر کشور با تاکید بر استمرار این روند تا رسیدن به نقطه مطلوب، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی یک مسیر طولانی دارد که برای دستیابی به اهداف مورد نظر، باید در این حوزه گفتمان سازی و ریل گذاری صورت گیرد.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: یکی از راهکارهای جدی، اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، مقابله و مبارزه همه جانبه با پدیده قاچاق است.

رحمانی فضلی افزود: جلوگیری از خروج غیرقانونی سوخت، تامین زیرساخت برای صدور سوخت از مبادی رسمی، پایش کامیونها و وسائط نقلیه برونشهری و تخصیص سوخت بر اساس پیمایش از جمله اقدامهایی بوده که از سوی دولت انجام شده است.

وزیر کشور با مثبت خواندن روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تصریح کرد: مدیریت تعرفه ها، منطقی کردن قیمت محصول و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی دیگر مواردی است که در این راستا انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور نیز در این جلسه گفت: برای پیگیری جدی اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، شورای مشورتی در وزارت کشور تشکیل شده است.

بابک دین پرست با بیان این که مشکلات و قوانین مزاحم در مسیر اقتصاد مقاومتی مشخص و برای تعیین تکلیف به قرارگاه مرکزی ارسال شده، افزود: در کمیته فنی ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت کشور، مطالبات استانها در این حوزه پیگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: علاوه بر شناسایی مشکلات بانکی در قرارگاه مرکزی، مقرر شد مواردی که از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استانها به تهران ارسال می‌شود، حداکثر ظرف مدت 15 روز پاسخ داده شود.

کد خبر 265838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =