آسیبهای اقتصادی کشورهای آسیایی بررسی شد

اعضای مجمع مجالس آسیای به این نتیجه رسیده‌اند که بهتر است برای تمرکز بر موضوعهای اقتصادی، یک کمیته دائمی «امور اقتصادی و توسعه پایدار» بعنوان یک زیرمجموعه از مجمع مجالس آسیایی همه توجه خود را بر موضوعهای اقتصادی معطوف کند.

به گزارش شانا، محمدحسین حسین زاده بحرینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در اجلاس یادشده به اسلام‌آباد سفرکرده است، در حاشیه این نشست گفت: یکی از مسائل جدی در آسیا این بود که برخی کشورهای این منطقه پارسال رشد اقتصادی خوبی داشتند اما این رشد خوب، سبب ایجاد توسعه نشده است. 

وی در بخشی از این گفتگو درباره اهمیت کارکرد کمیته اقتصادی و توسعه پایدار مجمع مجالس آسیایی افزود: اعضای مجمع مجالس آسیای به این نتیجه رسیده‌اند که بهتر است برای تمرکز بر موضوعهای اقتصادی، یک کمیته دائمی «امور اقتصادی و توسعه پایدار» بعنوان یک زیرمجموعه از مجمع مجالس آسیایی همه توجه خود را بر موضوعهای اقتصادی معطوف کند.

حسین زاده بحرینی اظهار کرد: قبل از این که نشست جاری کمیته امور اقتصادی و توسعه پایدار در پایتخت پاکستان برگزار شود، کارهای مناسبی برای آسیب‌شناسی اقتصادی حوزه کشورهای عضو مجمع مجالس آسیایی انجام شد و نتیجه این کارها، تهیه چند قطعنامه بود که در بند‌های مختلف آن، آسیبهای اقتصادی کشورهای آسیایی مطرح‌شده و راه‌حل‌هایی نیز برای آن پیشنهادشده است.

اجلاس دو روزه کمیته امور اقتصادی و توسعه پایدار مجمع مجالس آسیایی با حضور بیش از 50 هیئت پارلمانی از 19 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران، روز سه‌شنبه در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان آغاز بکارکرد.

در آغاز اجلاس یادشده، علی خرم، معاون دبیرخانه دائمی کمیته امور اقتصادی و توسعه پایدار مجمع مجالس آسیایی مستقر در تهران سخنانی را در خصوص اهداف این نشست مطرح کرد.

همچنین رضا ربانی، رئیس مجلس سنای پاکستان و سردار ایاز صادق، رئیس مجلس ملی این کشور بعنوان میزبان این نشست ضمن خوش‌آمد گویی به میهمانان، نکاتی را در خصوص این اجلاس و نقش پاکستان در کمک به امور اقتصادی و توسعه پایدار مجمع مجالس آسیایی مطرح کردند.

حسین شیخ‌الاسلام، مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی، محمدحسین حسین زاده بحرینی و سیده فاطمه ذوالقدر 2 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران بعنوان هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در این نشست حضور دارند.

نشست جاری در اسلام‌آباد موضوع‌هایی نظیر انرژی، آب، اشتغال، فقر، غذا، آموزش، محیط ‌زیست و بهداشت و سلامت را بویژه در حوزه کشورهای عضو مجمع مجالس آسیایی بررسی می شود و شرکت‌کنندگان در این نشست پیشنهادها و راه‌کارهای خود را برای پیشرفت کشورهای حوزه مجمع مجالس آسیایی درزمینه های یادشده مطرح خواهند کرد.

مجمع مجالس آسیایی 41 عضو اصلی و 17 عضو ناظر دارد.
کد خبر 265839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =