وزارت نفت و پتروشیمی خود را در برابر محیط زیست مسئول می دانند

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، پاک بودن محیط زیست را حق مسلم مردم این خطه از سرزمینمان دانست و گفت: وزارت نفت و شرکت صنایع پتروشیمی نیز خود را در برابر آن مسئول می دانند.

به گزارش خبرنگار شانا، مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شامگاه سه شنبه (پنجم مردادماه) در نشست مشترک مدیران عامل صنایع پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست و همچنین استاندار خوزستان در تالار آفرینش ماهشهر اظهار کرد: همه مجتمعهای پتروشیمی به کنترل و پالایش آلودگی زیست محیطی در شرایط بحران موظف هستند، چراکه  صنعت پتروشیمی خود را برابر شهروندان مسئول می داند.

وی از  آتش سوزی اخیر در  مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا به  تجربه ای گران سنگ برای همه مدیران یاد کرد و گفت: پایش مداوم باید در دستور کار شرکتهای پتروشیمی قرار گیرد تا از حوادثی مانند آنچه که در پتروشیمی بوعلی سینا اتفاق افتاد، جلوگیری شود.

شاهدائی که روز گذشته به همراه معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در آغاز بکار عملیات اجرائی طرحهای محیط زیستی صنایع پتروشیمی در ماهشهر حضور یافته بود، با تاکید بر این که هدف از ساخت مجتمعهای پتروشیمی در منطقه ایجاد آلایندگی نبوده است، بلکه قدیمی بودن طراحیها و فناوری در گذشته و محدودیتهای مالی بعنوان حلقه های مفقوده این صنعت منجر به آلایندگی شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی همزمان با رشد و توسعه توجه ویژه ای نیز به محیط زیست داشته و با پیگیری و سخت گیری سازمان محیط زیست، پالایش آنلاین نیز در حال انجام است و بیش از 250 متخصص در مجتمعهای پتروشیمی مستقر هستند.

شاهدایی با تاکید بر متعهد بودن مجتمعهای پتروشیمی به انجام مسئولیتهای اجتماعی، افزود: صنعت پتروشیمی همواره در راستای انجام به تعهدات اجتماعی سازمانی، همکاری مطلوبی با سازمان محیط زیست داشته و امضای تفاهم نامه هایی برای تدوین استانداردها و الزامات زیست محیطی از برنامه های پیش رو است.

معاون وزیر نفت با بیان این که صنعت در رعایت الزامات زیست محیطی و مسئولیتهای اجتماعی متعهد است، افزود: همواره سعی کرده ایم با رعایت الزامها و استانداردها، تجهیزات زیست محیطی نیز فراهم شود و همچنین برای رفاه شهروندان، پروژه های عام المنفعه اجرا می شود.

وی تصریح کرد: ما باید در چشم انداز خود در این زمینه، الزامات قانونی را رعایت کرده و به مسئولیتهای اجتماعی خود عمل کنیم.

کد خبر 265842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =