طرح راهبردی بازار سرمایه روی میز رئیس جمهوری

رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هم اکنون یک طرح راهبردی بازار سرمایه به رئیس جمهوری ارائه شده که محوری شدن نقش بازار سرمایه در تامین مالی از جمله موارد مطرح شده این سند راهبردی خواهد بود.

به گزارش شانا به نقل از بورس کالای ایران، مراسم تودیع و معارفه اولیه رئیس سازمان بورس، امروز (چهارشنبه، ششم مردادماه) برگزار شد که البته قرار است هفته آینده نیز، تودیع و معارفه رسمی با حضور علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شود.

محمد فطانت، رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار در این مراسم گفت: بیش از 20 سال است که در اقتصاد کشور و شرکتهای با گردش یک میلیارد دلار، کار کرده‌ام و همیشه در دوران بحران به سازمانها وارد شدم، ابتدای حضور در سازمان بورس، نرخ سود بانکی 22 درصد بود و هم اکنون کاهش یافته است، من در رکودی‌ترین شرائط بازار سهام مدیر سازمان بورس بودم.

وی ضمن قدردانی از همکاران و فعالان بازار سهام، افزود: شاخصهای بازار سهام در این مدت بهبود پیدا کرد، در اسفند ماه 1.7 میلیارد دلار برای بخش نفت تامین مالی شد و این اطمینان را دارم که سرمایه گذاری در بورس نسبت به بانکها شرائط بهتری خواهد داشت و بانک محوری در کشور به پایان می‌رسد.

تغییرات اساسی بورس تا 2 سال دیگر

در این مراسم همچنین قضاوی، معاون وزیر اقتصاد گفت: اوضاع بورس تا دو سال دیگر کاملا تغییر می‌کند و بورس تعیین کننده اقتصاد خواهد بود.

شاپور محمدی، رئیس جدید سازمان بورس نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران سابق خود، از زحمات محمد فطانت طی 20 ماه گذشته تشکر کرد.

رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به روند تغییرات طی دو روز گذشته از همکاری صمیمانه رئیس سابق سازمان تشکر کرد و گفت: این نشست نتیجه زحمات فطانت است.

وی با اشاره به زحمات فطانت در دوران تصدی با ذکر دو مورد از فعالیتهای وی در این مدت، عنوان کرد: کاهش نرخ خوراک پتروشیمیها و بحثهای مالیاتی از جمله مواردی است که وی برای آن زحمات زیادی کشید.

محمدی تصریح کرد: هم اکنون یک طرح راهبردی بازار سرمایه به رئیس جمهوری ارائه شده که محوری شدن نقش بازار سرمایه در تامین مالی از جمله موارد مطرح شده این سند راهبردی خواهد بود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: جایگاه بازار سرمایه به عنوان یک نهاد تنزیل گر در سطح کلان اقتصادی جای خود را پیدا کرده است، همچنین دولت سال گذشته 10 هزار و 500 میلیارد تومان اوراق بدهی منتشر کرده است این تحول، تحول بسیار بزرگی است.

سخنگوی جدید سازمان بورس با اشاره به اهمیت حجم نقدینگی گفت: ما نمی‌توانیم نرخ ذخیره قانونی را تغییر داده و عملیات بازار نیز نمی‌تواند تغییر کلی داشته باشد.

محمدی با اشاره به این که تخلفات بازار سرمایه بسیار کمتر از تخلفات بازار پول است، تصریح کرد: بازار سرمایه به خوبی روند خود را پیش می‌برد و امیدواریم این حرکت شتاب بیشتری داشته باشد.

کد خبر 265854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =