۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
  • کد خبر: 265855
خط لوله نفت پرو همچنان در اغماست

خط لوله مهم انتقال نفت پرو دستکم برای شش ماه دیگر، تعطیل خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از سازمان دولتی انرژی پرو (پروپترو)، خط لوله انتقال نفت این کشور در پی دو مورد نشت نفت، احتمالا به مدت دستکم شش ماه دیگر تعطیل خواهد بود.

نشت نفت انتقال روزانه نفت از این خط لوله را با ظرفیت روزانه 12 هزار بشکه، برای نخستین بار در اوایل فوریه، متوقف کرد.

سومین مورد نشست نفت در ماه ژوئن موجب برکناری رئیس شرکت دولتی انرژی پرو (پتروپرو) مالک این خط لوله به طول یک هزار و 106 کیلومتر شد که نفت خام را از آمازون پرو در آمریکای جنوبی به سواحل اقیانوس آرام انتقال می دهد.

پروپترو سازمان دولتی است که بر قراردادهای دولتی انرژی نظارت می کند و پتروپرو، شرکت دولتی انرژی است که وظیفه بازاریابی، فروش، توزیع و انتقال محصولات نفتی در پرو را بعهده دارد.

پرو یک کشور تولید کننده نسبتا کم اهمیت نفت به شمار می رود که در سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) عضویت ندارد.

به گفته رافائل زوئگر رئیس پروپترو، در نتیحه توقف فعالیت این خط لوله، تولید در میدان 192 که توسط شرکت اکتشاف و تولید پاسیفیک بهره برداری می شود و بلوک 67 که توسط شرکت نفت پرنکو فرانسه استخراج می شود، متوقف شده است.

زوئگر افزود که در صورت طولانی شدن مدت زمان بازگشایی این خط لوله و افزایش قیمت های جهانی نفت، ممکن است این شرکت تولید و انتقال نفت خام را از طریق شناورهای رودخانه ای، ازسرگیرد.

تولید روزانه کنونی نفت پرو حدود 37 هزار بشکه است که نسبت به سال گذشته 58 هزار بشکه و نسبت به 30 سال قبل، بیش از 150 هزار بشکه، کاهش یافته است.

از سال 2011 به این سو 23 مورد نشت نفت از این خط لوله که زمان ساخت آن به چهار دهه پیش بازمی گردد، رخ داده است.

کد خبر 265855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =