دوره آموزشی مقابله با آلودگی هیدروکربنها در شرکت کارون برگزار شد

دوره های آموزشی «مقابله با هیدروکربنها در ریزشهای آن در محیطهای آبی و خاکی» و «ارزیابی کمی و کیفی آلودگی هیدروکربنی تجهیزات بر اساس متد LIAM &LDAR» در شرکت بهره برداری نفت و گاز کاورن برگزار شد.

به گزارش شانا، منصور علیرضایی، رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون گفت: این 2 دوره آموزشی توسط کارشناسان خارجی به مدت یک روز برای جمعی از  رؤسا و کارشناسان اچ اس ایی و ادارات فنی، عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به میزبانی شرکت کارون برگزار شد.

وی گفت: معرفی بومهای جذبی مواد شیمیایی و هیدروکربوری، اسکیمرها، بوم های سوپر جذبی، رول ها و پدهای جاذب مواد نفتی و شیمیایی در محیط های آبی و خاکی، آشنایی با نرم افزار LDAR و معرفی آنالایزرهای پرتابل وآنلاین روغن و مواد نفتی در آب و پساب های صنعتی و کنترل های مناسب آنها را  از جمله مباحث مطرح شده در این دوره آموزشی عنوان کرد.

علیرضایی، با اشاره به کاربرهای نرم افزار LDAR، گفت: این نرم افزار برای شناسایی نشتی و رفع آن در تجهیزاتی مانند شیرها، اتصالات، تشخیص نشتی و انتشار آلاینده های فرار خطرناک هوا به منظور کنترل آنها در انتشار  به محیط و ارتقاء توان واکنشی و اقدام سریع مورد استفاده قرار می گیرد.

بهداشت و محیط زیست شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون، توجه به رویکردهای پیشگیرانه و واکنش سریع و موثر به حوادث و استفاده از روش ها و تجهیزات پیشرفته را از جمله ضرورت برگزاری این دوره ها عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون، وی با اشاره به ریسک بالای کار در صنعت نفت و گاز گفت: ظرفیت بالای بروز حوادث در عملیات فرآورش نفت و گاز ایجاب می کند که ضمن توجه ویژه به موضوع پیشگیری، آمادگی و واکنش در شرایط اضطراری  نیز به طور ویژه تقویت شود.

کد خبر 265870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =