استفاده بهینه از منابع در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران

درجلسه کمیته مدیریت یکپارچه تولید، عملیات و مخزن شرکت نفت مناطق مرکزی ایران که امروز(چهارشنبه،6مردادماه) در مشهد برگزار شد بر استفاده بهینه از منابع در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تاکید شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به مشهد، سلبعلی کریمی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی در این جلسه که با حضور مدیران عملیاتی، فنی و مدیران عامل شرکتهای تولیدی نفت و گاز شرق، غرب و زاگرس جنوبی برگزار شد، گفت: به منظورمدیریت بهتر میدانهای نفتی و گازی و استفاده بهینه و تخصیص صحیح منابع برای توسعه میدانها باید برای هر چاه برنامه ویژه تعریف شود.

وی خواهان برگزاری مناقصه برای احیای چاه های موجود در محدوده نفت مناطق مرکزی شد و اظهار کرد: می توان برای حفر چاه های جدید و احیا و تعمیر چاه های موجود از توان شرکتهای داخلی و فعال در این حوزه استفاده کرد.

کریمی توضیح داد: حفر چاه هایی که صرفه اقتصادی ندارد باید از اولویت توسعه کنار گذاشته شود.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با بیان این که رسیدن به بهره وری مستلزم استفاده صحیح از منابع است، گفت: وجود امکانات و منابع شرایط تصمیم گیری صحیح را فراهم می کند.

کریمی اظهار کرد: به منظور افزایش تولید از مخازن نفت و گاز به روز رسانی آنها در دستور کار کمیته مدیریت یکپارچه مخازن قرار دارد و اولویت به این امر در میدان تنگه بیجار و میدانهای مشترک نفت و گاز، اختصاص یافته است.

وی با بیان این که پیش بینی عملیات لرزه نگاری و احتمالا نیاز به تأسیسات تقویت فشار حساسیت ویژه ای به جهت تولید صیانتی از میدان گازی تنگه بیجار ایجاد کرده و آن را در اولویت ویژه قرار داده است، افزود: با بررسی های انجام شده مقرر شد به منظور افزایش تولید از این مخزن انجام عملیات لرزه نگاری سه بعدی و احداث تاسیسات تقویت فشار گاز در دستور کار قرار گیرد.

کمیته مدیریت یکپارچه تولید، عملیات و مخزن تاکنون با برگزاری جلسات متعدد سبب به حداقل رساندن روابط بروکراسی و چابک کردن سازمانی را شده است.

کد خبر 265887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =