تبریز میزبان سومین نشست گفتگوهای انرژی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد

سومین نشست گفتگوهای انرژی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد با عنوان «نقش آموزش، فرهنگ سازی و تغییر نگرش در بهره وری انرژی ایران» در تبریز برگزار شد.

به گزارش شانا، سومین نشست گفتگوهای انرژی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد با مشارکت دفتر مالکیت های صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت و همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی امروز با حضور مدیران و کارشناسان ارشد بهره وری انرژی و بهداشت و محیط زیست واحدهای صنعتی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان در تبریز برگزار شد. 

نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در ایران در این نشست با اشاره به این که سازمان توسعه صنعتی سازمانی تخصصی است، گفت: توسعه پایدار محیط زیست از اهداف این سازمان و مهمترین هدف در این راستا بهبود بهره وری انرژی در صنایع است.

الساندرو آمادیو با بیان اینک ه یونیدو درصدد ایجاد ظرفیت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از طریق امضای توافقنامه های زیست محیطی به منظور کاهش خسارت به لایه ازن است ، خاطرنشان کرد: انرژی پیش شرط ضروری برای رشد اقتصادی و توسعه است.

وی موضوع مصرف انرژی در ایران را به استخری سوراخ تشبیه کرد و گفت: تا زمانی که این سوراخ ترمیم نشود انرژی به هدر خواهد رفت .

آمادیو اظهارکرد: یونیدو برنامه های پایدار انرژی را در راستای افزایش دسترسی به انرژی پاک و بهره وری از انرژی های تجدید پذیر با هدف نهایی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای اجرا می کند.

وی خاطرنشان کرد: با مصرف بهینه انرژی فرآیند کارایی کسب و کار بهبود یافته و بهره وری اقتصادی هم بیشتر می شود.

سید مهدی صالحی، مدیرکل حمایت از مالکیت های صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست سخنرانی کرد و رعنا غنیم، مدیر صنعتی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO)و مهری شکاری مسئول هماهنگ کننده بهره وری انرژی در صنایع ایران هم مطالب آموزشی درباره مصرف بهینه انرژی ارائه دادند.

پروژه «بهره وری انرژی در صنایع انرژی بر» ازسوی تسهیلات محیط زیست جهانی (GEF)، در شاخه «تغییرات آب و هوایی» حمایت مالی شده و ازسوی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO) به عنوان کارگزار اجرایی GEF در ایران و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت (IFCO) به عنوان همکار اجرایی دولتی، در دست اجراست. 

مراحل اجرایی این پروژه از سال 2012 با بودجه ای افزون بر 20 میلیون و 600 هزار دلار آغاز شده است و تا سال 2017 ادامه خواهد داشت. 

پیشبرد و ارتقای بهره وری انرژی در پنج صنعت کلیدی کشور (آهن و فولاد، پتروشیمی، پالایشگاه، سیمان و آجر) با توسعه یک چارچوب ملی برای استانداردهای سیستم مدیریت انرژی، کمک به ظرفیت سازی از طریق آموزش، مطالعات محک زنی انرژی و شناساندن فناوری های برتر به صنایع از مهمترین اهداف این طرح ملی است. 

دو دوره پیشین این نشست در اسفند ماه پارسال و اردیبهشت امسال در تهران برگزار شده است. 
کد خبر 265894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =