بازدید شرکت ایتالیایی ایتال فلوید از زیر ساختهای منطقه آزاد اروند

مسئولان شرکت ایتالیایی ایتال فلوید که از جمله شرکتهای نفتی دنیا بشمار می رود، از زیر ساختهای منطقه آزاد اروند در استان خوزستان دیدن کردند.

به گزارش شانا، محمدرضا معتمدی، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این شرکت صبح دیروز (پنجشنبه، هفتم مردادماه )، زیر ساختهای این منطقه را برای سرمایه گذاری مورد بررسی دقیق قرار داد.

وی اظهار کرد: مذاکره با شرکت نفتی ایتال فلوید و ثبت شرکت و تامین فضای صنعتی مورد نیاز در شهرک صنعتی آبادان برای دریافت اطلاعات تولید زودهنگام early production از موارد بحث شده در این نشست بود.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این شرکت دارای تجربه، دانش و فناوری در حوزه تولید زودهنگام early production و خدمات حفاری و سرچاهی بوده و به دنبال حضور در میدانهای مشترک و غیر مشترک نفتی ایران و عراق است.

معتمدی تصریح کرد: منطقه آزاد اروند به دلیل همجواری و نزدیک ترین فاصله جغرافیایی با میدانهای اصلی و بزرگ نفتی ایران و عراق و وجود دسترسیهای هوایی و ریلی و دریای آزاد و بزرگراههای متعدد، مکانی مناسب سرمایه گذاری برای شرکتهای خدمات و پشتیبانی صنعت نفت و بویژه شرکتهای خدمات حفاری و تولید و ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع بالاستی و پایین دست نفت و گاز و پتروشیمی است . 

وی افزود: در این راستا تا کنون چندین شرکت مهم و معتبر اروپایی و آسیایی اقدام به مذاکره و ثبت شرکت و تامین فضای مورد نیاز صنعتی در منطقه آزاد اروند کرده اند.

به گزارش ایرنا، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: شرکت ایتالیایی ایتال فلوید نیز از جمله این شرکتهایی است که ابتدای مردادماه جاری اقدام به مذاکره ثبت شرکت و تهیه و تامین فضای صنعتی مورد نیاز و همچنین اخذ مجوزهای ذیربط کرده است.

سازمان منطقه آزاد اروند بسترهای مناسب قانونی و پتانسیلهای متعدد منطقه در زمینه های صنعت، تجارت و خدمات با توجه به موقعیت جغرافیایی، نیروی انسانی ماهر، قابلیتها و امکانات و زیرساختهای صنعتی، تجاری و خدماتی موجود، زمینه رشد چشمگیر منطقه آزاد اروند در مدت کوتاه فعالیت خود کرده است.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می شود که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت بوده که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
کد خبر 265907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =