عزم ایران گشودن باب جدید همکاری با «آ سه آن» است

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای اندونزیایی خود بر عزم ایران برای گشودن باب جدید همکاری با کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا تاکید کرد.

به گزارش شانا، معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه که به منظور برگزاری ششمین نشست کمیته مشورتی سیاسی به جاکارتا پایتخت اندونزی سفر کرده است روز جمعه با رتنو مرسودی وزیر امور خارجه این کشور جنوب شرق آسیا دیدار و راههای توسعه همکاریها در بخشهای مختلف را مورد بررسی قرار داد.

وی در این دیدار با قدردانی از حمایت اندونزی بعنوان عضو «آ سه آن» برای عضویت ایران در پیمان مودت و همکاری این اتحادیه، بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای گشودن باب جدید همکاریها با کشورهای این اتحادیه رو به رشد تاکید کرد.

وزرای خارجه کشورهای عضو آ سه آن روز یکشنبه در چهل و نهمین نشست خود در وینتیان پایتخت لائوس با اجماع، درخواست جمهوری اسلامی ایران را برای الحاق به پیمان مودت و همکاری جنوب شرق آسیا تصویب کردند.

رحیم پور در ادامه، اندونزی را یکی از اولویتهای سیاست خارجی ایران دانست و با اشاره به تحرکات خوب موجود در روابط، سفر آتی جوکو ویدودو رییس جمهوری اندونزی به تهران را برای تسریع اجرای توافقات و تفاهمات بعمل آمده و تحکیم مناسبات بسیار مهم توصیف کرد. 

وی همچنین با تاکید بر حمایت متقابل ایران از اندونزی در محافل منطقه ای و بین المللی و علاقه مندی به تقویت روابط اکو و آ سه آن، گفت: ایران و اندونزی برنامه های زیادی برای کار با یکدیکر دارند.

وزیر امور خارجه اندونزی نیز در این دیدار با اشاره به این که جاکارتا، ایران را دوست و برادر خود می داند و با تبریک پذیرش ایران به پیمان مودت و همکاری آ سه آن، آمادگی کشورش را برای پیشبرد روابط با ایران در ابعاد دوجانبه و منطقه ای و بین المللی اعلام کرد.

رحیم پور و رتنو مرسودی همچنین تقویت روابط بانکی را تسهیل کننده مناسبات تجاری دانسته و بر لزوم تحرک بیشتر بین بانکهای دو کشور تاکید کردند.
کد خبر 265917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =