۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
  • کد خبر: 265918
هشدار شرکت بزرگ انر‍ژی چین درباره زیان هنگفت

یک شرکت عظیم نفتی چین در باره زیان هنگفت در سال جاری میلادی (2016) هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانس پرس از شانگهای به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، شرکت ملی نفت فراساحلی چین (سی ان او او سی)‌ پیش بینی کرد که در نیمه نخست سال جاری برای نخستین بار از هنگام شروع معامله سهام آن در بورس هنگ کنگ در سال 2000، با زیان هنگفتی روبرو شود.

این شرکت که تولید کننده اصلی نفت و گاز فراساحلی چین بشمار می رود، به سهامداران هشدار داده که در نیمه نخست سال جاری به علت قیمتهای پایین نفت با زیانی بیش از یک میلیارد دلار روبرو خواهد بود.

این شرکت در بیانیه ای درباره سود خود که برای بورس سهام هنگ کنگ صادر شد، پیش بینی کرد که بر اساس ارزیابیهای اولیه زیان خالص 8 میلیارد یوان (یک میلیارد و 200میلیون دلار) در شش ماهه نخست سال داشته باشد.

سی ان او او سی کاهش بیشتر قیمتهای نفت و همچنین پرداخت بهای تاسیسات نفت ماسه ای (شیل) را در کانادا، را علتهای اصلی این زیان هنگفت عنوان کرد، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

این شرکت، نکسون انرژی کانادا را در سال 2013 به بهای 15 میلیارد دلار خرید.

قیمتهای کاهش یابنده نفت به دیگر شرک های انر‍ژی چین نیز لطمه زده است.

شرکت پتروچاینا در آوریل زیانی بیش از 13 میلیارد و 790 میلیون یوان برای سه ماهه نخست سال جاری را گزارش کرد، در حالی که سود خالص آن در دوره مشابه سال گذشته (2015)، بالغ بر شش میلیارد و 150 میلیون یوان بوده است.

چین و هند، وارد و  مصرف کنندگان عمده نفت در آسیا بشمار می روند.

کد خبر 265918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =