۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
  • کد خبر: 265920
پرداخت تسهیلات تولیدی 44 درصد افزایش یافته است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: آمار تسهیلات پرداختی از سوی بانکهای عامل به واحدهای صنعتی در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 44 درصد افزایش داشته که نشان دهنده جهت گیری مثبت اقتصادی است.

به گزارش شانا، ولی الله سیف پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران در استانداری خراسان رضوی افزود: 70 درصد این رشد مربوط به بخش کشاورزی و بقیه مربوط به بخش صنعت و معدن است.

وی تاکید کرد: 83درصد از تسهیلاتی که در بخش صنعت طی سه ماهه نخست امسال از سوی نظام بانکی پرداخت شده مربوط به تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بوده که این مساله موید حرکت بانکها براساس ضوابط و سیاستهای ابلاغی است.

سیف بیان کرد: فضای پس از برجام و شرایط مثبت بین المللی ایجاد شده در سال جاری نشان می دهد که پیش بینیها، تحقق رشد پنج درصدی در اقتصاد را نوید می دهد که امید است تا پایان سال این رشد در عمل به بالاتر از پنج درصد برسد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: امسال به لحاظ شرایط اقتصادی، نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بعنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، شرایط و حساسی های خاص خود را دارد.

سیف با اشاره به اهمیت فعال شدن بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط گفت: از همان ابتدای سال بانک مرکزی با برگزاری جلساتی با بانکهای عامل براساس نتیجه بررسیهای وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مقرر کرد که با اقدامی ضربتی مشکل مالی واحدهای کوچک و متوسط اقتصادی حل شود.

وی بیان کرد: در ابتدا هفت هزار و 500 واحد کوچک و متوسط صنعتی مشکل دار در کشور شناسایی و پرداخت حدود 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای استمرار تولید و اشتغال به آنها مصوب شد.

کد خبر 265920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =