۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
  • کد خبر: 265931
دفتر بازرگانی روسیه در ایران راه اندازی می شود

دفتر نمایندگی بازرگانی روسیه، در چارچوب برنامه های تعریف شده میان این کشور و ایران برای افزایش هرچه بیشتر ارزش روابط اقتصادی دو جانبه و نقشه راه توسعه همکاریها در تهران راه اندازی می شود.

به گزارش شانا، روسیه همزمان با گشایش دفتر بازرگانی خود در ایران تا پایان سال جاری میلادی در 9 کشور دیگر نیز نمایندگیهای مشابه راه اندازی می کند.

روزنامه ایزوستیا دیروز (جمعه، هشتم مردادماه) به نقل از وزارت توسعه اقتصادی روسیه نوشت: دفاتر نمایندگی بازرگانی در ایران و کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی و آفریقایی در چارچوب برنامه های توسعه فعالیتهای اقتصادی بازرگانان روسی در سراسر جهان کار خود را آغاز می کنند و شرکت دولتی مرکز صادرات روسیه نیز عملیاتی شدن این برنامه را تایید کرده است.

ماموریت این نمایندگیها، ارائه خدمات لازم حمایتی به صادر کنندگان روسی برای پیشبرد فعالیتهای خود در کشورهای مختلف و همچنین افزایش عرضه کالاهای روسی در بازارهای خارجی اعلام شده است.

ارائه مشورتهای کارشناسی و بازاریابی بین المللی، بهره برداری از تجربه های موفق کشورهای دیگر در افزایش صادرات، استفاده از مزیتها و تسهیلات قانونی و تعرفه ای برای افزایش فعالیتهای بازرگانی همراه با شناخت نیازهای بازارهای خارجی نیز از دیگر محورهای کاری برای افزایش حضور تجاری روسیه در مناطق مختلف جهان است. 

گشایش دفتر بازرگانی روسیه در ایران می تواند زمینه افزایش روابط اقتصادی دو کشور را در بخش واردات و صادرات فراهم کند، بویژه این که در افق توسعه روابط دو کشور، برنامه 10 میلیارد دلاری شدن ارزش همکاریهای اقتصادی در هر سال برای آینده ای نزدیک پیش بینی شده است.

با آغاز فعالیت دولت یازدهم، ایران و روسیه با اجرای راهبرد افزایش همکاریهای دوجانبه و همگرایی منطقه ای، روابط اقتصادی رو به رکورد خود را تحرک بخشیده اند.

کد خبر 265931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =