منطقه آتش سوزی پتروشیمی بیستون به طور کامل امن شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری کرمانشاه اعلام کرد: با مهار آتش سوزی یکی از مخازن پتروشیمی بیستون کرمانشاه؛ هم اکنون منطقه حادثه دیده به طور کامل امن شده است.

به گزارش شانا، رضا رحیمی عصر امروز (جمعه، هشتم مردادماه) افزود: برای مهار آتش سوزی نیروهای هلال احمر؛ آتش نشانی و کارکنان پتروشیمی بیستون و نیروگاه حرارتی بیستون تلاش کردند.

وی اظهار کرد: آتش سوزی که از ساعت 14 و 30 دقیقه امروز رخ داد با تلاش نیروهای امدادرسان حدود ساعت 19 مهار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری کرمانشاه گفت: منطقه حادثه دیده هم اکنون تحت کنترل است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

در همین حال، محمدرضا کرم، مدیرعامل مجتمع پتروشیمی کرمانشاه نیز اعلام کرد: کمیته های فنی برای تعیین میزان خسارت بزودی تشکیل خواهند شد.

 وی گفت: آتش سوزی امروز خسارت چندانی به مجتمع پتروشیمی بیستون وارد نکرده است.

مجتمع پتروشیمی بیستون که  الکیل بنزن خطی (LAB) و الکیلات سنگین (HAB) تولید می کند، در ١٥ کیلومتری شرق کرمانشاه و در کنار بزرگراه کربلا واقع شده است.

الکیل بنزن خطی (LAB) نقش مهمی در شکل گیری صنایع پایین دستی پتروشیمی در کشور دارد، زیرا این محصول بعنوان ماده اولیه شوینده ها در تولید پاک کننده های خانگی و صنعتی کاربرد دارد. 

الکیلات سنگین (HAB) از دیگر تولیدات این مجتمع پتروشیمی بیستون است که با هدف کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، اقتصاد تک محصولی، ایجاد ارزش افزوده از مواد خام، تأمین نیاز داخلی، افزایش صادرات محصولات پتروشیمی، ایجاد درآمد ارزی و اشتغال زایی تولید می شود. 

طرح الکیل بنزن خطی مجتمع پتروشیمی بیستون با مهندسی اصولی و با دانش فنی شرکت IFP فرانسه و طراحی و مهندسی تفصیلی شرکت تکنیکاس ریونیداس اسپانیا و شرکت انرشیمی ایران اجرا شده است. 

خوراک پتروشیمی بیستون سالانه 386 هزار تن نفت سفید و 19 هزار تن بنزن است که نفت سفید از پالایشگاه کرمانشاه و بنزن از مجتمع پتروشیمی بندر امام و پتروشیمی اصفهان تأمین می شود.
کد خبر 265980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =