قدردانی استانداری کرمانشاه از تلاش همگانی برای مهار حریق پتروشیمی بیستون

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از نیروهای امداد رسان هلال احمر؛ آتش نشانی و کارکنان پتروشیمی و نیروگاه حرارتی بیستون که در مهار این آتش سوزی نقش داشتند؛ قدردانی کرد.

به گزارش شانا، رضا محمودیان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعلام کرد: آتش سوزی پتروشیمی بیستون ساعت حدود 17 عصر روز جمعه (هشتم مردادماه) مهار شد. 

وی با این این که این حادثه ساعت 14 و 30 دقیقه در یکی از مخزنهای مواد نفتی این مجتمع پتروشیمی روی داد، گفت: دلیل این حادثه از سوی کارشناسان د حال بررسی است و بزودی اعلام می شود. 

این مقام مسئول از نیروهای امدادرسان هلال احمر؛ آتش نشانی و کارکنان پتروشیمی و نیروگاه حرارتی بیستون که در مهار این آتش سوزی نقش داشتند؛ قدردانی کرد. 

مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار شانا، به نقش نیروهای موجود در منطقه برای مهار این حادثه اشاره و حمایت و یاری آنها را موثر و سازنده ارزیابی کرد.

مجتمع پتروشیمی بیستون که  الکیل بنزن خطی (LAB) و الکیلات سنگین (HAB) تولید می کند، در ١٥ کیلومتری شرق کرمانشاه و در کنار بزرگراه کربلا واقع شده است.

الکیل بنزن خطی (LAB) نقش مهمی در شکل گیری صنایع پایین دستی پتروشیمی در کشور دارد، زیرا این محصول بعنوان ماده اولیه شوینده ها در تولید پاک کننده های خانگی و صنعتی کاربرد دارد. 

الکیلات سنگین (HAB) از دیگر تولیدات این مجتمع پتروشیمی بیستون است که با هدف کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، اقتصاد تک محصولی، ایجاد ارزش افزوده از مواد خام، تأمین نیاز داخلی، افزایش صادرات محصولات پتروشیمی، ایجاد درآمد ارزی و اشتغال زایی تولید می شود. 

طرح الکیل بنزن خطی مجتمع پتروشیمی بیستون با مهندسی اصولی و تحت لیسانس شرکت IFP فرانسه و طراحی و مهندسی تفصیلی شرکت تکنیکاس ریونیداس اسپانیا و شرکت انرشیمی ایران اجرا شده است. 

خوراک پتروشیمی بیستون سالانه ٣٨٦ هزار تن نفت سفید و ١٩ هزار تن بنزن است که نفت سفید از پالایشگاه کرمانشاه و بنزن از مجتمع پتروشیمی بندر امام و پتروشیمی اصفهان تأمین می شود.


کد خبر 265983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =