آتش سوزی پتروشیمی بیستون در زمان کوتاهی مهار شد

رئیس ستاد بحران استان کرمانشاه گفت: حادثه آتش سوزی بیستون با تعامل و همکاری همه بخشها در زمان کوتاهی مهار شد اما صنایع مرتبط با صنعت نفت باید رعایت اصول ایمنی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

رضا محمودیان، رئیس ستاد بحران استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار اعزامی شانا به محل حادثه، اظهار کرد: پس از حادثه آتش سوزی در پتروشیمی بیستون کرمانشاه، در نخستین گام نشست مدیریت بحران استان کرمانشاه در محل این مجتمع برگزار شد. 

وی افزود: برای اطفای حریق، 25 دستگاه خودروی آتش نشانی از شهرستانهای هرسین، صحنه، ماهی دشت به همراه 2 فروند بالگرد به محل حادثه اعزام شدند.

محمودی تاکید کرد: براساس هماهنگی ها با اسماعیل نجار، رئیس سازمان بحران کشور، چهار استان همجوار شامل ایلام، همدان، کردستان و لرستان به حالت آماده باش درآمدند تا در صورت اعلام نیاز به کمک بیایند که خوشبختانه آتش مهار شد.

وی گفت: خوشبختانه حادثه آتش سوزی بیستون با تعامل و همکاری همه بخشها در زمان کوتاهی مهارشد اما صنایع مرتبط با صنعت نفت باید رعایت اصول ایمنی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

به گزارش شانا، یکی از مخازن مجتمع پتروشیمی بیستون واقع در ١٥ کیلومتری شرق کرمانشاه و در کنار بزرگراه کربلا که الکیل بنزن خطی (LAB) والکیلات سنگین (HAB) تولید می کند، دیروز (جمعه، هشتم مردادماه) دچار حریق شد که با حضور بموقع و تلاش آتش نشانان و دیگر دستگاهها، حدود ساعت ١٩ روز جمعه آتش خاموش و به طور کامل مهار شد.

مجتمع پتروشیمی بیستون که  الکیل بنزن خطی (LAB) و الکیلات سنگین (HAB) تولید می کند، در ١٥ کیلومتری شرق کرمانشاه و در کنار بزرگراه کربلا واقع شده است.

خوراک پتروشیمی بیستون سالانه ٣٨٦ هزار تن نفت سفید و ١٩ هزار تن بنزن است که نفت سفید از پالایشگاه کرمانشاه و بنزن از مجتمع پتروشیمی بندر امام و پتروشیمی اصفهان تأمین می شود.

 

کد خبر 265996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =