۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
  • کد خبر: 266015
جاکارتا خواستار توسعه مناسبات نفتی با ایران شد

اندونزی، خواستار تلاش ایران برای رفع موانع و تسهیل توسعه روابط بویژه در دو حوزه نفت و گاز شد .

به گزارش شانا، معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه ایران که برای برگزاری ششمین نشست کمیته مشورتی سیاسی با اندونزی به جاکارتا سفر کرده است، عصر جمعه با بابی همزار رافینوس قائم مقام وزارت هماهنگی امور اقتصادی این کشور جنوب شرق آسیا دیدار و در مورد توسعه همکاریهای اقتصادی دو کشور در دوره پساتحریم رایزنی کرد.

وی در این دیدار با اشاره به تاکید حسن روحانی و  جوکو ویدودو، روسای جمهوری ایران و اندونزی بر توسعه روابط دو کشور در همه زمینه ها بویژه در حوزه اقتصادی و همچنین گفتگوهای انجام شده در حوزه نفت و گاز میان تهران - جاکارتا، خواستار تلاش دو طرف برای رفع موانع و تسهیل توسعه روابط در دو حوزه نفت و گاز شد .

معاون وزیر خارجه کشورمان و قائم مقام وزیر هماهنگی امور اقتصادی اندونزی در این دیدار توافق کردند مقدمات برگزاری دوازدهمین نشست کمیسیون اقتصادی دو کشور در سال جاری در اندونزی تسریع شود.

فارینوس با تاکید بر این که دو کشور در ضرورت توسعه روابط اقتصادی تفاهم دارند، گفت: وزارت هماهنگی امور اقتصادی اندونزی بعنوان رئیس طرف اندونزیایی کمیسیون مشترک در حال آماده کردن مقدمات برگزاری این کمیسیون در آینده نزدیک است.

وی، برگزاری سال گذشته این کمیسیون پس از وقفه هفت ساله را نشان دهنده اراده دو کشور برای گسترش روابط اقتصادی دانست و افزود: مسئولان اندونزی و ایران بر رفع موانع ارتقای حجم روابط تجاری فیمابین اشتراک نظر دارند.

معاون وزیر امور خارجه ایران نیز با اشاره به این که برقراری روابط مستقیم بانکی می تواند در توسعه روابط نقش موثری ایفا کند، اظهار امیدواری کرد با صورت سفر گروهی از فعالان بانکی اندونزی به ایران مذاکرات دو طرف در زمینه ارتباطات پولی و بانکی سریع تر شکل گیرد.

طرفین تقویت روابط بانکی را تسهیل کننده مناسبات تجاری دانسته و بر لزوم تحرک بیشتر میان بانکهای دو کشور تاکید کرد.
کد خبر 266015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =