نفتکشها با پرچم کشورهای مختلف در خارک پهلو گرفتند

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به تردد کشتیهای بزرگ نفتی و سوپر تانکرها به خارک، گفت: برای نخستین بار پس از برجام، نفتکشها با پرچم کشورهای مختلف وارد بندر خارک شدند و پس از بارگیری به مقاصد مورد نظر حرکت می‌کنند.

به گزارش شانا، محمد مهدی بنچاری، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان این که بندر خارک از بنادر مهم و راهبردی کشور است، گفت: پایانه خارک از مهمترین بنادر کشور در حوزه صادرات است، به‌ گونه‌ای که بیشترین نفت خام صادراتی کشور از این بندر مهم و استراتژیک بارگیری می‌شود.

وی با بیان این که در چهار ماه نخست امسال میزان صادرات از بندر خارک 60 درصد افزایش یافته است، افزود: در 4 ماه نخست امسال، 35 میلیون و 838 هزار تن محصولات مختلف از پایانه خارک بارگیری و صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 60 درصد رشد دارد.

بنچاری با اشاره به تردد کشتیهای بزرگ نفتی و سوپر تانکرها به خارک، تصریح کرد: برای نخستین بار پس از برجام، نفتکشها با پرچم کشورهای مختلف وارد بندر خارک شدند و پس از بارگیری به مقاصد مورد نظر حرکت می‌کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: نفتکشهایی از کشورهای فرانسه، اسپانیا، یونان، لهستان، هلند، ایتالیا و کره‌جنوبی در بندر خارک پهلو گرفتند.

وی با بیان این که اسکله‌ های جزیره خارک دارای ظرفیت بالایی برای پهلوگیری و بارگیری هستند، گفت: اسکله تی یا شرقی قادر است همزمان هشت کشتی برای بارگیری پهلودهی کند و در اسکله آذرپاد یا غربی خارک، چهار کشتی همزمان برای بارگیری نفت خام پهلو می‌گیرد.

بنچاری افزود: در چهار ماه نخست امسال 925 کشتی با ظرفیت بالای یکهزار تن و زیر یکهزار تن برای صادرات پهلو گرفتند، از این تعداد کشتی 240 فروند سوپرتانکر نفتکش بود که برای نخستین بار پس از برجام در خارک تردد می‌کردند.

کد خبر 266034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =