تعمیرات اساسی پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شد

تعمیرات اساسی پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی با برنامه‌ریزی 484 مورد تعمیراتی از هفتم تیرماه آغاز شد.

مدیر پالایشگاه پنجم شرکت مجتمع پارس جنوبی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: تعمیرات اساسی امسال با توقف فاز نهم از ششم مردادماه آغاز شده است و تا 17 مردادماه نیز ادامه خواهد داشت.
 
ایرج خرمدل: در این عملیات، سه روز توقف کامل خواهیم داشت که در این بازه زمانی، عملیات توپکرانی نیز از سمت سکوهای دریایی برای تمیزکاری خطوط 32 اینچ از ابتدای توقف هر فاز برنامه‌ریزی شده است. 
 
وی اعلام کرد: در بازه زمانی 11 روزه تعمیرات اساسی، 484 مورد تعمیراتی برنامه‌ریزی شده و 169 مورد نیز در فهرست Opportunity قرار دارد.
 
خرمدل با اشاره به مهمترین موارد تعمیراتی گفت: در بازه زمانی تعمیرات اساسی امسال، 69 مورد تعمیراتی بعنوان مهمترین موارد تعمیراتی مشخص شده اند.
 
به گفته‌ وی، تعویض مبدل پیش گرمکن گاز ورودی در واحد سیلابه گیر، تمیزکاری برجهای جذب، تعویض فیلترهای ورودی واحدهای آمین شامل اعمال طرح اصلاحی المنتهای فیلتر، شستشوی تانکهای آمین ردیف دوم و چهارم، تمیزکاری صافی و عملیات Back puffing مسیرهای Cold box، تمیزکاری مبدلها و ریبویلرهای واحد تثبیت میعانات گازی، تعمیرات اساسی کمپرسورهای Off Gas و فنهای هوایی ردیفهای گازی، تعویض DSO Separator و تعویض درام 121D103، از مهمترین موارد تعمیراتی بشمار می روند.
 
مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی تاکید کرد: 163 مورد مربوط به تعمیر شیرآلات است که از موارد مهم آن می توان به تعمیر KV های ردیفهای گازی اشاره کرد. 
 
این مقام مسئول با اشاره به 113 مورد PM تجهیزات برقی پالایشگاه تصریح کرد: 75 مورد مربوط به بازرسی و تعویض Corrosion Coupon پالایشگاه پنجم و در راستای سیستم RBI هدف‌گذاری شده و بقیه آیتمها نیز شامل برنامه های رنگ آمیزی،  MR های ابزار دقیقی و رفع نشتیهای جزئی است.  
کد خبر 266048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =