۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
  • کد خبر: 266049
طرح اندونزی برای تولید گاز از 2 میدان فراساحلی

دولت اندونزی نسبت به آغاز تولید گاز از دو میدان فراساحلی ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از جاکارتا، یک مقام بلندپایه انرژی اندونزی پیش بینی کرد که تولید گاز طبیعی از دو میدان های فراساحلی در سال کنونی و آینده آغاز شود و شرکت های عمده نفتی سرگرم بررسی وضع اقتصادی دیگر پروژه های گاز این کشور هستند.

ویراتماجا پوجا مدیر کل نفت و گاز وزارت انرژی اندونزی به رویترز گفت که بهره برداری از پروژه بانگکا که اکثریت سهام آن به شورون تعلق دارد، در اوت شروع خواهد شد.

وی پیش بینی کرد که بهره برداری از پروژه جانگریک شرکت نفتی انی ایتالیا که تا 80 درصد تکمیل شده است نیز در ژوییه 2017 آغاز شود.

هر دو پروژه در فراساحلی کوتای در استان کالیمانتان شرقی قرار دارند که چند پروژه در آن تحت نام توسعه فراساحالی اندونزی (آی دی دی) تعریف شده است.

پوجا افزود: دو پروژه دیگر آی دی دی یعنی گندالو – گهم متعلق به شورون و مراکس متعلق به انی در پی سقوط قیمت های نفت و گاز به صورت موقت، متوقف شده است.

به گفته پوجا، دولت اندونزی سرگرم مذاکره با این شرکت ها برای ارایه مشوق های بیشتر برای بالابردن نرخ بازگشت داخلی پروژه های فراساحلی از 10 تا 15 درصد کنونی تا دستکم 25 درصد است.

این مشوق ها شامل تمدید طول مدت قراردادهای مشارکت در تولید برای پروژه های فراساحلی به بیش از 30 سال اولیه به علت پیچیدگی ودشواری و معافیت مالیاتی به مدت بیشتر برای متعهد و ملزم شدن برای فروش به بازار داخلی است.

وی افزود: ما هنوز این موضوع را بررسی می کنیم و تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده است.

بر اساس داده های پایگاه اینترنتی شورون، این شرکت 62 درصد سهام در پروژه بانگکا دارد که ظرفیت طراحی شده آن 115 میلیون فوت مکعت گاز طبیعی و چهار هزار بشکه در روز میعانات است که یک نوع نفت سبک است که معمولا به همراه گاز تولید می شود.

بر اساس وبسایت شرکت ساپیم پیمانکار این پروژه، پیش بینی می شود که پروژه جانگکریک که 55 درصد سهام آن به انی تعلیق دارد، 450 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی و چهار هزار و 400 بشکه در روز میعانات، تولید کند.

پوجا گفت: اندونزی، بهره برداری از 17 بلوک نفت و گاز از جمله بلوک فراساحلی سورومانا را در یک مزایده جداگانه عرضه کرده است.

اندونزی عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است.

کد خبر 266049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =