تاکید بر تقویت سازوکارهای سرمایه گذاری در میدان های مشترک نفت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش و تقویت سازوکارهای سرمایه گذاری در صنعت نفت بویژه برای میدان های مشترک نفت و گاز در طول برنامه ششم توسعه کشور تاکید می شود.

رحیم زارع در گفتگو با خبرنگار شانا، درباره صنعت نفت و برنامه ششم توسعه گفت: به طور حتم، انرژی بویژه نفت و گاز از مزیت های نسبی اقتصاد ایران است. بنابراین، بهره برداری حداکثری از این بخش، رشد اقتصادی را شتاب می دهد. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: سرمایه گذاری در صنعت نفت در ابعاد داخلی و خارجی دارای اهمیت است زیرا باید به تدریج نیاز روز افزون بازار داخل برای مصرف و تولید را تامین کرد و افزون بر آن حفظ توان صادراتی ایران در بازارهای جهانی نیز اهمیت فراوان دارد. 

این نماینده مجلس با بیان این که همزمان با برنامه های توسعه باید زنجیره ارزش در نفت و گاز را تکمیل کرد، گفت: میدان های مشترک نفت و گاز برای توسعه بهره برداری ها یک اولویت به شمار می رود از این رو سازوکارهای سرمایه گذاری در طرح های آنها باید تقویت شود. 

زارع افزود: برای توسعه بهره برداری ها در صنعت نفت تکیه بر اقتصاد مقاومتی و توان داخلی نیز با اهیمت است از این رو حمایت از بخش های داخلی به همراه انتقال فناوری روزآمد ضروری است.

لایحه برنامه ششم توسعه کشور دیروز (یکشنبه، 10 مردادماه) دوباره از طرف دولت به مجلس ارائه شد.

 

کد خبر 266108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =