استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر افزایش یابد

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز با بیان این که طی 25 سال آینده، تقاضای انرژی در کشور 3 برابر می شود، تاکید کرد: باید استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدحسین عادلی، دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی یی سی اف)، امروز (دوشنبه، 11 مردادماه) با بیان این مطلب افزود: هم اکنون 98 درصد انرژی کشور از طریق نفت و گاز تامین می شود و لازم است میزان استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر در کشور گسترش یابد.

وی گفت: مصرف انرژی در کشور هم اکنون بیشتر محدود به نفت و گاز است و در 25 سال آینده نیز این رویه ادامه می یابد و تقاضا سه برابر خواهد شد.

عادلی با بیان این که هم اکنون به ترتیب مصارف خانگی و نیروگاه ها بیشترین حجم مصرف را به خود اختصاص داده اند، تصریح کرد: این رویه در آینده تغییر خواهد کرد و در آینده سهم بخش نیروگاهی از خانگی بیشتر می شود. 

وی با اشاره به برنامه های بهینه سازی مصرف انرژی در کشور گفت: اگر بهره وری افزایش یابد، مصرف گاز کشور 20 درصد کمتر می شود و می توانیم این گاز را به صادرات اختصاص دهیم. 

عادلی با بیان این که ایران بازیگر بالقوه بازار گاز است، خاطرنشان کرد: برخی کارشناسان معتقدند در عصر طلایی گاز قرار داریم و این سوخت، خورشیدی در حال طلوع است.

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز در ادامه به بازار جهانی گاز اشاره کرد و یادآور شد: آمریکا که از سال 2005 واردکننده گاز بود از ابتدای امسال به صادرکننده گاز تبدیل شده است و استرالیا نیز به عنوان یک تولیدکننده متوسط تا چندسال آینده قطر را پشت سر می گذارد. 

عادلی به بخش واردات نیز اشاره کرد و گفت: چین و هند با پشت سرگذاشتن ژاپن به بازیگران جدیدی در بخش واردات گاز تبدیل می شوند.

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز افزود: در سالهای آینده، تقاضا برای مصرف گاز افزایش می یابد که در این زمینه، چین، آمریکا، هند و ایران بیش از نیمی از تقاضای جدید را به خود اختصاص می دهند. 

 

 

کد خبر 266144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =