۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
  • کد خبر: 266166
اهمیت سرمایه گذاری برای کاهش شدت انرژی در کشور

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، شدت انرژی در ایران را بعنوان یک چالش عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیازمندسرمایه گذاری با هدف بهبود فرایندهای مصرف و تولید هستیم.

رمضانعلی سبحانی فر در گفتگو با خبرنگار شانا، درباره چالش شدت انرژی در کشور اظهار کرد: میانگین مصرف انرژی کشور در بخشهای خانگی و صنعت به نسبت کشورهای توسعه یافته بسیار بیشتر است. از این رو، سرمایه گذاری برای بهبود روندهای مصرف و تولید ضروری است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: شدت انرژی افزون بر زیانهای زیست محیطی، آثار و پیامدهای اقتصادی دارد زیرا تولید انرژی هزینه بر و سرمایه گذاریهای این بخش هنگفت است بنابراین یکی از راهکارهای هدایت منابع به سمت طرحهای اولویت دار، صرفه جویی در فرایندهای تولید است.

این نماینده مجلس دهم گفت: به طور حتم، بهینه سازی مصرف انرژی در فهرست سیاستهای اقتصاد مقاومتی قرار می گیرد به همین منظور اهمیت پرداختن به آن نیز افزایش می یابد. 

سبحانی فر به موضوع میدانهای مشترک نفت و گاز نیز اشاره کرد و گفت: این مسئله که در مجلس نهم هم به آن پرداخته شد دارای اهمیت زیادی است. از این رو همچنان به عنوان یکی از اولویت های اساسی حوزه نفت مطرح است و تاکید و حمایت مجلس نیز معطوف به افزایش برداشت نفت و گاز از این میدانهاست.

 

کد خبر 266166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =