ایران و کره جنوبی در ساخت پتروپالایشگاه همکاری می کنند

عضو هیئت مدیره شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان از برنامه این شرکت برای امضای قرارداد تأمین مالی و ساخت یک واحد پتروپالایشگاه با کنسرسیومی متشکل از شرکتهای کره ای خبر داد.

علی سیفیان به خبرنگار شانا گفت: با هدف توسعه منطقه انرژی زیلائی واقع در مسجدسلیمان به عنوان هاب دوم پتروشیمی استان خوزستان، مذاکرات فشرده ای با شرکتهای معتبر آلمانی، چینی و کره ای در حال انجام است.

وی زمینه مذاکراه با مشارکت شرکتهای معتبر کره ای به رهبری شرکت ساموو کره جنوبی را تأمین مالی واحداث یک واحد پتروپالایشگاه، واحدهای پایین دستی و تاسیسات جانبی دانست و گفت: این پترو پالایشگاه در کنار فاز نخست پروژه پتروشیمی مسجد سلیمان که روند ساخت آن پیشرفت مطلوبی دارد، احداث می شود.

عضو هیئت مدیره شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان گفت: حجم سرمایه گذاری مورد نیاز برای توسعه واحدهای یادشده حداقل یک و نیم میلیارد دلار برآورد شده است.

سیفیان با بیان این که موافقتنامه با این شرکت کره ای نهایی شده است، افزود: برای امضای رسمی آن درانتظار اخذ و ارائه مجوزهای لازم در بخش تأمین مالی از سوی شرکت کره ای و همچنین دولت متبوع آن کشور هستیم.

این مدیر شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان با اعلام این که قرارداد مورد اشاره در بخش توسعه و تکمیل واحدهای طرح یادشده تا رقم پنج میلیارد دلار  قابل افزایش است، خاطرنشان کرد: منطقه  انرژی زیلائی به عنوان دومین هاب انرژی و پتروشیمی استان خوزستان بعد از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ماهشهر مورد توجه شرکتهای معتبر آلمانی و کره ای در حوزه تأمین فناوری و ساخت واحدهای پتروشیمی قرار گرفته است.

وی ظرفیت های بالای منطقه مسجد سلیمان از نظر برخورداری از منابع غنی نفت و گاز را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: همه منابع مورد نیازاز جمله دسترسی به آب شیرین و خوراک برای تبدیل این  بخشبه یک منطقه ویژه پتروشیمی فراهم است و در صورت نهایی شدن طرح جامع فرآیندی، بسترهای قراردادی لازم جهت برای مشارکت شرکتهای خارجی در امر تأمین مالی و ساخت واحدهای آن به طور کامل وجود دارد.

سیفیان افزود: این شرکت با جدیت تمام، موضوع نهایی کردن طرح جامع فرآیندی این منطقه را پیگیری کرده که ان شاءالله پس از اخذ تاییدیه های لازم، به سرعت فرآیند تأمین مالی و اجرایی شدن قراردادهای ساخت واحدهای پیش بینی شده آغاز خواهد شد.  

موافقتنامه همکاری شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان با شرکت ADKL آلمان به ارزش ٢ میلیارد یورو که تا سقف ١٠ میلیارد یورو قابل افزایش است نیز در خرداد ماه جاری امضا شد.

شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان با هدف توسعه صنایع پتروشیمی در منطقه شمال خوزستان با اهدافی همچون تلاش در جهت گسترش صنایع نوین، ارتقای سهم پتروشیمی در صادرات غیر نفتی، توسعه صنایع کشور بویژه در منطقه شمال استان خوزستان، استفاده از منابع طبیعی برای تولید محصولات پتروشیمی با ارزش افزوده بالا، گسترش حمل و نقل در منطقه در جهت صادرات مازاد به بازارهای داخلی و خارجی تشکیل شده است.

کد خبر 266191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =