تأکید بر شتاب بخشی به بهره‌برداری از میدان‌های مشترک نفت

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی گفت: بهره‌برداری از میدان‌های مشترک نفت و گاز اولویت ملی محسوب می‌شد بنابراین کمیسیون از هر پیشنهادی که سبب افزایش برداشت نفت و گاز از آنها شود حمایت می‌کند.

کورش کرم پور در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به سخنان دیروز دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری مبنی بر اهمیت میدان‌های مشترک نفت و گاز برای بهره‌برداری گفت: به‌طور حتم این، موضوع اولویت ملی به شمار می آید و همه ایرانیان بر شتاب بخشی به روند طرح‌های توسعه‌ای این بخش‌ها تأکیددارند زیرا در میدان‌های مشترک، طرف دیگر میدان با همکاری دیگر شرکت‌های خارجی با همه توان به برداشت نفت و گاز می‌پردازد بنابراین باید با برنامه‌ریزی مشخص، کوشش کرد سهم کشور از حوزه‌های مشترک استیفا شود.

این نماینده مجلس افزود: کمیسیون انرژی از هر پیشنهاد و برنامه‌ای که ناظر بر سرعت بخشی به بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای میدان‌های مشترک باشد حمایت می‌کند.

دبیر اول کمیسیون انرژی با این یادآوری که دیدگاه شخصی خود را بیان می‌کند، افزود: هم چنان‌که میدان‌های مشترک نفت و گاز اولویت ملی محسوب می‌شوند نباید از میدان‌های مستقل و مرکزی نیز غافل ماند چراکه توسعه در این بخش‌ها ضمن تقویت تولید سبب ایجاد اشتغال که از دغدغه‌های مسئولان کشور است می‌شود.

وی توسعه و رشد صنعت نفت را از راهکارهای اثربخش در رفع معضل نبود فرصت‌های شغلی در کشور ارزیابی کرد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی درباره قراردادهای جدید نفتی نیز گفت: آنچه به وظایف ذاتی کمیسیون انرژی بازمی‌گردد در خصوص وزارتخانه‌های نفت، نیرو و سازمان انرژی اتمی با دقت نظارت می‌شود و از برنامه‌های مطلوب حمایت می‌کنیم و هر موقع با مشکل مواجه شدیم به بررسی آن خواهیم پرداخت.
کد خبر 266226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =