تامین کالا از منابع داخلی سیاست شرکت ملی حفاری ایران است

مدیرامور مهندسی شرکت ملی حفاری ایران با بیان این که سیاستهای این شرکت تامین کالا و مواد از منابع داخلی است، افزود: برای نخستین بار در شرکت ملی حفاری ایران افزایه ژل انحراف دهنده شیمیایی (VES) تولید داخل در عملیات اسیدکاری چاه های افقی مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش شانا، به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، عبدالله ویسی با بیان این که استفاده از این افزایه از روشهای نوین جهت انجام بهینه اسیدکاری چاه های نفت و گاز محسوب می شود، افزود: چاه شماره 16 میدان نفتی یاران جنوبی از جمله چاه های پروژه ای کلید در دست شرکت ملی حفاری ایران کاندیدای کاربست افزایه (VISCO ELASTIC SURFACTANT) بود که این عملیات با هدف افزایش بهره برداری از ناحیه بهره ده مخزن بر روی این چاه با موفقیت انجام شد.

ویسی اظهار کرد: موفقیت در اجرای این عملیات مستلزم شناخت موضوع، مهندسی، طراحی، محاسبات، مدیریت، پشتیبانی و اجرا و بهره گیری از تجارت ارزنده متخصصان است که در همکاری و تعامل میان این مدیریت و مدیریت خدمات فنی و دیگر بخشهای مرتبط شرکت حاصل شد.

ویسی آرا گفت: عملیات اسید کاری این چاه با کاربرد 20 هزار گالن ژل انحراف دهنده و 50 هزار گالن اسید در سازند سروک 3 به طول 850 متر افقی (طول مشبک کاری) با استفاده از مجموعه تجهیزات و ماشین آلات اسیدکاری، لوله مغزی سیار، تزریق نیتروژن، مخلوط مواد شیمیایی در موقعیت استقرار دکل 82 فتح محقق شد.

مدیر امور مهندسی شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به سیاستهای این شرکت در راستای اقتصاد مقاومتی و تاکید بر تامین کالا و مواد از منابع داخلی، افزود: این شرکت تلاش دارد تا با همکاری و ارائه تجربیات به شرکتهای بخش خصوصی در جهت بومی سازی و خود اتکایی صنعت حفاری کشور بیش از پیش گام بردارد.

کد خبر 266235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =