نیازی به شرکتهای خارجی برای ساخت سکو نداریم

مدیراجرایی پروژه های کلان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به بومی شدن صنعت ساخت سکو در ایران، ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن طرحهای توسعه ای نفت، از همه ظرفیتهای شرکتهای داخلی سازنده سکو استفاده شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به عسلویه، مسعودگل شناس، عصردیروز (سه شنبه، 12مردادماه) در حاشیه نصب سکوی 18B پارس جنوبی و در جمع خبرنگاران با اشاره به سخنان رئیس جمهوری درباره افزایش برداشت از میدان گازی پارس جنوبی در جشن پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی گاز ایران، گفت: بسیار خوشحالم به نمایندگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت مجری صنایع کشتی سازی و فراساحل ایران (ایزوایکو ) به عنوان مجری ساخت، سکوی 18B را با موفقیت نصب کردیم. 

وی با بیان این که در همکاری با شرکت نفت وگاز پارس برای اجرای این پروژه همواره نگاه حامی و پشتیبانی داشتیم، ادامه داد: نصب این سکو با سرلوحه قراردادن مسائل ایمنی انجام شد؛ ضمن این که طراحی، ساخت، تامین کالا و نصب سکو نیز از سوی متخصصان داخلی انجام شده است. 

گل شناس به استفاده حداکثری از توان ساخت داخل در ساخت سکوی 18B از سوی شرکت ایزوایکو اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای این سیاست حاکی از آن است که ایزوایکو رسالت خود را به عنوان شرکت زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حمایت از صنعت داخلی کشور انجام داده است.   

مدیراجرایی پروژه های کلان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان این که هم اکنون صنعت ساخت سکو در ایران بومی شده و نیازی به شرکتهای خارجی برای ساخت سکو نداریم، ادامه داد: به عنوان شرکت سازنده سکو امیدواریم با اجرایی شدن طرحهای توسعه ای نفت، از همه ظرفیتهای شرکتهای داخلی سازنده سکو استفاده شود.

راه اندازی سکوی 18B؛ چهارماه آینده

گل نشان با اشاره به جابجایی 2 سکوی فاز 14 با سکوهای 17B و 18B به دلیل در اولویت قرار داشتن بهره برداری از فازهای 17 و 18 اظهارکرد: اتخاذ این تصمیم از سوی وزارت نفت همسو با استفاده حداکثری از نواحی مرزی میدان گازی پارس جنوبی بوده و ما نیز نگاهی بنگاهی به این مسئله نداشتیم و تغییرات لازم را در سکوهای فاز 14 برای جابجایی با سکوهای گفته شده انجام دادیم.

مدیراجرایی پروژه های کلان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به بازه زمانی 16 تا 18 ماه برای طراحی و ساخت سکوی 18B از سوی ایزوایکو ادامه داد: سکویی که نصب شد سکوی کاملی است و امیدواریم بتوانیم زودتر از چهارماه عملیات راه اندازی آن را انجام دهیم تا قبل از زمستان گاز آن به شبکه سراسری تزریق شود. 

عملیات نصب سکوی 18B و پلهای رابط آن دیروز (سه شنبه، 12 مردادماه) با موفقیت در موقعیت خود در خلیج فارس انجام شد. با راه اندازی این سکو روزانه 14 میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت برداشت گاز از میدان گازی پارس جنوبی اضافه می شود. 

فازهای 17 و 18 پارس جنوبی از سوی کنسرسیومی متشکل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با سهم ٤٨ درصد به عنوان رهبر کنسرسیوم، شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) با سهم ٣١ درصد و شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی (IOEC) به عنوان پیمانکار بخش دریا با سهم ٢١درصد در دست اجراست.
کد خبر 266256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =