توانمندی شرکتهای ایرانی برای اجرای پروژه در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی

مدیرعامل شرکت مدیریت طرحهای صنعتی ایران گفت: توانمندیهای فنی و مهندسی لازم در کشور، برای اجرای پروژه های اکتشاف و تولید در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، سید مرتضی امامی با اشاره به این که در دوران پسا تحریم همه ظرفیتها و توانمندیهای فنی و مهندسی شرکت مدیریت طرحهای صنعتی ایران برای پیشبرد اجرای پروژه های نفت و گاز کشور بکار گرفته شد، افزود: با توجه به فضای مطلوبی که در دوران پسابرجام با رفع محدودیتها ایجاد شد، افزون بر توان گذشته، آمادگی بیش از پیش برای اجرای طرحهای متعدد درحوزه های مختلف از جمله استخراج، اکتشاف و تولید نفت و گاز فراهم شده است.

وی با بیان این که شرکت مدیریت طرحهای صنعتی ایران (IPMI) مصداق بارز شرکت تخصصی توسعه و مهندسی در حوزه نفت و گاز با قابلیتهای فراوان مهندسی اکتشاف و تولید است، خاطرنشان کرد: این شرکت جزو شرکتهای تائید صلاحیت شده برای مدیریت پروژه های بزرگ و عهده دار توسعه زیرساختهای نفت و گاز در وزارت نفت است.

امامی تاکید کرد: در نظر داریم با اصلاح ساختار مهندسی، بهره مندی از تجربیات مهندسان و تسلط متخصصان بر دانش روز پروژه های اکتشاف و تولید، میدانهای نفت و گاز کشور را در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی اجرا کنیم.

مدیر عامل شرکت مدیریت طرحهای صنعتی اظهار کرد: هم اکنون این شرکت، در سه پروژه بزرگ پارس جنوبی از جمله فازهای 17، 18 مسئولیت توسعه میدان را در چارچوب کنسرسیومی با شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت به عهده دارد و در فاز 14 پارس جنوبی در حوزه های حفاری و توسعه میدان گازی در چارچوب کنسرسیوم فعال است.

وی خاطرنشان کرد: بنا داریم درجهت تحرک بخشی و بالابردن بهره وری و ایفای نقش موثرتر و کارآمدتر در رشد و توسعه اقتصادی کشور با شرکتهای معتبر خارجی مشارکت و در بخشهای نفت و انرژی سرمایه گذاری مشترک کنیم.

کد خبر 266299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =