انتقال تکنولوژی مهمترین موضوع قراردادهای جدید نفتی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین موضوع در مدل جدید قراردادهای نفتی ایران انتقال تکنولوژی به داخل کشور است.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، دیشب (چهارشنبه، 13 مردادماه) در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از مجموعه پارک آبی قم که در بوستان غدیر برگزار شد، با بیان این که در شرایط فعلی بیش از ۸۰۰ هزار میلیارد تومان پول در دست مردم قرار دارد، گفت: اکنون که این منابع در اختیار مردم است و آنها علاقمند به تولید هستند باید زمینه برای ورود این منابع به تولید و کارآفرینی فراهم شود، زیرا اگر امروز دچار لکنت در تولید هستیم به دلیل فراهم نبودن این زمینه‌ هاست.

وی با بیان این که کسی که می‌خواهد کار تولیدی شروع کند، باید از هفت خوان رستم عبور کرده که این امر سبب منصرف شدن سرمایه‌ گذار خواهد شد، افزود: سیستم اداری ما مشکلاتی را در این زمینه ایجاد می‌کند که شاید این موضوع به خاطر وسیع بودن آن است.

لاریجانی با اشاره به این که علاقمندی برای تولید در بین مردم و سرمایه‌ گذاران وجود دارد، تصریح کرد: مدیرانی موفق هستند که دست سرمایه‌ گذاران را بگیرند.

20 میلیارد دلار کاهش واردات در 3 سال گذشته

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که برخی مقررات ممکن است برای سرمایه‌ گذاران دست و پا گیر باشد، گفت: مسئولان قوانین مزاحم را معرفی کنند تا آنها را در مجلس مطرح و از میان برداریم، البته چندین قانون در مجلس برای بهبود فضای کسب و کار تصویب شد، اما در اجرای آنها تعلل هایی رخ داده است که پیگیر موضوع هستیم.

وی با بیان این که ظرف 3 سال گذشته واردات از ۶۰ میلیارد دلار به ۴۰ میلیارد دلار رسیده است، افزود: این نشان می‌دهد که می‌شود با واردات کمتر کشور را اداره کرد، زیرا عمده این واردات مربوط به بخشهای خاص می‌شود.

لاریجانی توجه به نیروی انسانی و جوان را دارای اهمیت دانست و افزود: سرمایه‌ گذاران، به کارگیری این نیروها را در الویت قرار دهند، اگر این نیروی کار و منابعی که در اختیار است به هم ربط داده شوند زمینه رشد و آبادانی هم فراهم خواهد شد.

کد خبر 266321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =