جلوگیری از انتشار روزانه 9 هزار مترمکعب بخارات بنزین به هوا

معاون فنی عملیاتی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان از تجهیز یکی از بزرگترین انبارهای نفت کشور برای نخستین بار به سیستم بازیافت بخارات بنزین خبرداد.

فضل اله اکبری در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این مطلب گفت: با تجهیز انبار نفت شهید محمد منتظری به تجهیزات بازیافت بخارات بنزین روزانه از انتشار  9 هزار مترمکعب بخارات بنزین به هوا جلوگیری شد و 13هزار و 500 لیتر از بخارات بنزین به چرخه مصرف برمی گردد.

وی افزود: با نصب این سیستم با بازیافت 13 و 500 هزار لیتر بخارات بنزین روزانه 13 میلیون و 500 تومان صرفه جویی صورت می گیرد.

معاون فنی عملیاتی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان، مقدار سرمایه گذاری صورت گرفته در این طرح را حدود هفت میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: مدت زمان اجرای این پروژه 300 روز بوده است.

به گفته وی، این پروژه با همکاری کشور ایتالیا اجرا شده است و تجهیزات بازیافت بخارات بنزین از شرکت کاپاگی ایتالیا خریداری شده است.

اکبری با بیان این که طراحی، نصب و راه اندازی این تجهیزات را شرکت ایتالیایی کاپاگی انجام داده است، افزود: شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان کارفرمای این پروژه بوده است.

وی اعلام کرد: تجهیزات بازیافت بخارات بنزین در 16 نقطه بارگیری بنزین در انبار شهید محمد منتظری نصب شده است.

معاون فنی عملیاتی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان اظهار کرد: با نصب این تجهیزات بازوهای بارگیری از حالت معمولی به حالت بازوهای مجهز به طرح کهاب (ATL) تبدیل شده و از انتشار بخارات بنزین به اتمسفر جلوگیری و امکان انتقال بنزین به دستگاه بازیافت بخارات بنزین VRU را فراهم می کند.

وی در پایان هدف از اجرای این پروژه را استانداردسازی و جلوگیری از مواجهه و تماس کارکنان با ترکیبات آلی فرار بویژه BTEX در انبار نفت شهید محمد منتظری اعلام کرد.

طرح کهاب طرحی برای صرفه‌جویی اقتصادی در مصرف سوخت است که با اهداف زیست‌محیطی پایه‌گذاری شده. کهاب سرنام عبارت کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین است. هدف اصلی این طرح کاهش از دست رفتن بخار بنزین در مراحل مختلف سوختگیری است و هم‌اکنون به دست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حال اجراست.

کد خبر 266375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =