بررسی دلیل حریق در پتروشمی بندر امام آغاز شد

مدیر عامل پتروشیمی بندر امام گفت: بررسی دلایل آتش سوزی در انبار لاستیک مصنوعی مجتمع پتروشیمی بندر امام آغاز شده است.

به گزارش شانا، رضا امیری امروز (شنبه، 16 مردادماه) از آغاز بررسی دلیل وقوع آتش سوزی در انبار محصول لاستیک مصنوعی (BDSR) مجتمع پتروشیمی بندرامام خبر داد و اظهار کرد: هنوز نمی توان دلیل  اصلی  وقوع آتش سوزی را اعلام کرد و گمانه زنی های اعلام شده در فضای مجازی مورد تائید نیست.

وی افزود: این انبار چهار هزار تن محصول ذخیره داشته است و بزودی میزان خسارت وارده به طور رسمی و شفاف از طریق رسانه ها اعلام می شود.

رضا امیری، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام پیش تر اعلام کرده بود که آتش سوزی در واحد BDSR مجتمع پتروشیمی بندرامام خوشبختانه خسارت جانی نداشته است.

به گفته وی، این آتش سوزی در انبار ضایعات این شرکت بوده و هیچ خللی در روند فعالیت های این مجتمع در نتیجه این حادثه بوجود نیامده است.

در همین حال، علیرضا نریمان نژاد، رئیس ایمنی و آتش نشانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در گفتگو با خبرنگار شانا از کنترل آتش در انبار محصول لاستیک مصنوعی (BDSR) خبرداد و گفت: خوشبختانه از سرایت به واحدهای جانبی جلوگیری شده است.

وی افزود: اکنون می توان گفت در عمل به مرحله پایانی اطفای حریق آتش نزدیک شده ایم و تنها شعله های جزئی باقی مانده است.

رئیس ایمنی و آتش نشانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اعلام کرد: به دلیل ویژگی های لاستیک، ابری از دود در هواد دیده می شود.

منصور قمر، فرماندار ماهشهر با بیان این که حریق ساعت ١٧ و ٣٠ دقیقه امروز (شنبه، ١٦ مردادماه) آغاز شده است افزود: ماموران آتش نشانی با سرعت عمل مشغول مهار حریق هستند.

وی با اشاره به این که به دلیل خاصیت مواد لاستیکی هم اکنون دود غلیظی منطقه را فرا گرفته است، پیش بینی کرد حریق با تلاش تحسین برانگیز ماموران آتش نشانی مهار می شود.

فرماندار ماهشهر با بیان این که دلیل آتش سوزی مشخص نیست، افزود: به محض خاموش شدن آتش و بررسی های انجام شده دلیل آتش سوزی به اطلاع مردم خواهد رسید.

کد خبر 266432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =