همکاری برای ساخت پالایشگاه در اندونزی در حال بررسی است

همکاری ایران با اندونزی برای ساخت پالایشگاهی در این کشور، منوط به توجیه اقتصادی کافی و تضمین تامین نفت خام مورد نیاز این پالایشگاه از سوی کشورمان است.

علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران امروز (دوشنبه، 18 مردادماه) در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان این شرکت و شرکت ملی نفت اندونزی (پرتامینا)، در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: همکاری ایران در ساخت پالایشگاهی در اندونزی که پیش تر نیز به عنوان یکی از محورهای تعامل 2 طرف مطرح شده بود، در این جلسه هم مورد اشاره قرار گرفت.

وی افزود: این طرح در حال مطالعه است و در صورتی که تضمین شود نفت خام این پالایشگاه از سوی کشورمان تامین می شود و این طرح توجیه اقتصادی کافی دارد، مذاکرات در این باره ادامه می یابد.

کاردر با اشاره به این که امضای تفاهمنامه مطالعاتی برای 2 میدان نفتی کشور، نخستین همکاری میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت اندونزی است، ابراز امیدواری کرد که همکاریهای 2 طرف در آینده گسترش یابد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که این شرکت بدون هیچ انحصاری، فرصت همکاری را برای همه شرکتهای بین المللی فعال در صنعت نفت فراهم کرده است، یادآور شد: طرف اندونزیایی در این جلسه، برای خرید نفت خام از ایران نیز ابراز تمایل کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و دووی سوجیپتو، مدیرعامل شرکت ملی نفت اندونزی (پرتامینا)، امروز (دوشنبه، 18 مردادماه) با هدف مطالعه 2 میدان نفتی منصوری و آبتیمور از سوی شرکت اندونزیایی، یادداشت تفاهم همکاری (MOU) و قرارداد محرمانگی امضا کردند.

کد خبر 266554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =