دستاوردهای دولت یازدهم در صنعت پتروشیمی قابل توجه است

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی طرحهای بهره برداری شده و در حال اجرا در این صنعت و بخش نفت را یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت یازدهم دانست.

به گزارش خبرنگار شانا، مرضیه شاهدائی امروز (دوشنبه، 18شهریورماه) در بازدید از تحریریه شانا به مناسبت روز خبرنگار، بر ضرورت اطلاع رسانی دقیق تاکید کرد و گفت: تلاشهای شانا در ارسال به موقع اخبار حوادث اخیر در پتروشیمی ها قابل تقدیر و تشکر است.

وی با اشاره به وابستگی اقتصاد کشور به صنعت پتروشیمی اظهار کرد: این وابستگی در آینده بیشتر می شود و ارزآوری صنعت پتروشیمی برای کشور بسیار مهم خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به ورود شرکتهای خارجی برای سرمایه گذاری در دوره پسابرجام گفت: شرکتهای خارجی صاحب نام در صنعت پتروشیمی و صنعت نفت علاقمند به حضور در ایران هستند و هر هفته هیئتهای خارجی برای مذاکره در شرکت ملی صنایع پتروشیمی حضور پیدا کرده و مذاکره می کنند.

وی با بیان این که برخی از شرکتهای خارجی علاقمند به مشارکت و سرمایه گذاری در ایران برای نخستین بار در این صنعت حضور می  یابند، توضیح داد: بهترین بخش برای سرمایه گذاری در جهان با توجه به منابع مالی موجود، صنعت پتروشیمی است که صنعتی سودآور است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد: پتروشیمی های کاویان، MEG پتروشیمی مروارید و کردستان نیمه اول امسال افتتاح می شود و در پاییز ماه هم چند طرح مورد بهره برداری قرار می گیرد.

کد خبر 266563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =