صادرات نفت ایران به 2.5 میلیون بشکه در روز افزایش یافت

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به افزایش تولید و صادرات نفت خام و میعانات گازی کشور، گفت: میزان صادرات به دو میلیون و 500 هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرده و فرزندان ملت ایران توانستند چرخ تولید متوقف شده نفت را به حرکت درآورند و با افزایش تولید بازارهای گذشته را بازپس گیرند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری، امروز (دوشنبه، 18 مردادماه) در سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور گفت: با وجود این که سال 94 یکی از سخت‌ترین سالها به لحاظ بودجه‌ای بود، اما در همین شرایط دولت به وعده‎ای که داده بود عمل کرد و مطالبه به حق معلمان یعنی طرح رتبه بندی آنها را اجرا کرد و اهمیت این موضوع بدین خاطر است که دولت نه در دوران وفور درآمدهای نفتی، بلکه در شرایط سخت و با وجود محدودیت بودجه توانست این کار را انجام دهد.

معاون اول رئیس جمهوری، گزارشی از عملکرد و دستاوردهای دولت در سه سال گذشته ارائه کرد و افزود: دولت از ابتدا اولویتهای مهمی را بر اساس نیازهای روز کشور در نظر گرفت که یکی از مهمترین چالشهای پیش روی کشور موضوع پرونده هسته‌ای و روابط بین‌الملل بود و از این رو دولت تلاش کرد فضای تعامل سازنده با جهان خارج ایجاد کند و در مسیر ناکام گذاشتن دشمنان برای ترویج اسلام هراسی گام بردارد.

وی تصریح کرد: بخش زیادی از مشکلات در این زمینه برطرف شده و دولت موفق شد حقوق هسته‌ای ملت ایران را تصویب کند و موفقیت هسته‌ای یکی از مهمترین دستاوردهای دیپلماسی تاریخ ایران است.

جهانگیری عنوان کرد: برخی کشورها از این که می‌بینند جمهوری اسلامی ایران کانون ثبات و امنیت منطقه است ناراحت هستند و دست به اقدامهای عجیبی می‌زنند، ایران بزرگ منطقه است و جایگاه تاریخی، موقعیت جغرافیایی و جمعیت ایران کمک کرده تا از جایگاهی متناسب با شان ملت ایران در منطقه برخوردار باشد.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به افزایش تولید و صادرات نفت خام و میعانات گازی کشور، گفت: میزان صادرات به دو میلیون و 500 هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرده و فرزندان ملت ایران توانستند چرخ تولید متوقف شده نفت را به حرکت درآورند و با افزایش تولید بازارهای گذشته را بازپس گیرند.

وی با یادآوری این که برخی کشورهای نفت خیز با کاهش بهای نفت دچار بحرانهای عظیم شدند، افزود: کشورهای عرب خلیج فارس هر کدام میلیاردها دلار از حسابهای ذخیره ارزی خود برداشت کردند تا بتوانند کشورشان را اداره کنند، اما در ایران با مدیریت صحیح، ثبات اقتصادی بر هم نخورد و البته موضوع تاثیرگذارتر از سیاستهای اقتصادی، امید و اعتماد مردم به مسئولان و دولت بود.

جهانگیری در ادامه سخنان خود با اشاره به سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: با اولویت بندی کارها و برنامه ریزی که دولت برای اجرای اقتصاد مقاومتی انجام داده، در ماههای گذشته شاهد بهبود شاخصهای اقتصادی کشور در بخشهای مختلف هستیم.

معاون اول رئیس جمهوری از اقتصاد مقاومتی بعنوان سیاستهایی عالمانه و مدبرانه برای اداره کشور نام برد و عنوان کرد: این سیاستها مورد اجماع همه صاحب نظران است و منجر به این خواهد شد که اقتصاد ایران در برابر تکانه های خارجی مقاوم شود.

وی با تاکید بر این که برای پیشرفت و توسعه کشور نیازمند انسجام و وحدت هستیم بر لزوم وحدت و یکپارچگی میان قوای سه گانه تاکید کرد و افزود: چتری به نام منافع و مصالح ملی وجود دارد و هر کس که بخواهد زیر این چتر فعالیت کند باید امکان و اجازه کار و تلاش برای او وجود داشته باشد.

کد خبر 266586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =