صادرات روزانه فرآورده‌های نفتی در کشور از مرز 61 میلیون لیتر گذشت

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران از صادرات روزانه 61 میلیون لیتر نفت‌ گاز و نفت‌کوره در 18 روز مردادماه امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدناصر سجادی دیروز  (سه‌شنبه، 19 مردادماه) در بازدید از تحریریه شانا که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، با تبریک این روز به خبرنگاران بویژه حوزه نفت و انرژی گفت: صادرات فرآورده‌های نفتی در 141 روز ابتدای امسال از مرز 56 میلیون لیتر گذشته است.

وی افزود: در این بازه زمانی، روزانه 44 میلیون لیتر نفت‌کوره و 13 میلیون لیتر نفت گاز صادر شده است که در مجموع رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی به روزانه 56 میلیون لیتر رسیده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به روند افزایشی این آمار اظهار کرد: در 18 روز مردادماه، روزانه 47 میلیون لیتر نفت‌کوره و 14 میلیون لیتر نفت‌گاز یعنی روزانه 61 میلیون لیتر صادرات فرآورده داشته‌ایم.

وی ادامه داد: صادرات نفت‌گاز پارسال، سه میلیون لیتر بود در حالی که با اقدامات انجام شده تنها صادرات این فرآورده در مردادماه امسال چهار برابر شده است.

سجادی اعلام کرد: برای ایجاد زیرساختهای صادراتی، امکانات بسیار وسیعی در بنادر جنوبی و ماهشهر به وجود آمده و توسعه یافته است.

وی در پایان تاکید کرد: با امکانات وسیع صادراتی به وجود آمده در بنادر جنوبی کشور، امکان انتقال فرآورده‌های نفتی به جنوب و صادرات از این بنادر ایجاد شده است.

کد خبر 266695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =